וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב מיצהר לחיילים: מותר לבצע "נוהל שכן"

יהושע בריינר

20.10.2010 / 20:02

תלמידיו של הרב יצחק שפירא, ראש ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, מפיצים באחרונה כרוזים מטעמו בקרב חיילי צה"ל. בין השאר נכתב בהם: "כל מה שאתם עושים כדי שהמלחמה תהיה תקיפה הוא מותר וחובה על פי התורה. לפי המוסר היהודי האמיתי, חייכם קודמים לחיי האויב ואזרחיו"

הרב שפירא נגד צה"ל, סיבוב נוסף: תלמידיו של ראש ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, הרב יצחק שפירא, הפיצו בימים האחרונים כרוזים בקרב חיילי צה"ל בקריאה לא לנהוג על פי הנחיות הצבא במהלך לחימה. בכרוזים נכתב, כי לפי פסיקתו של הרב שפירא מותר לחיילים לבצע "נוהל שכן", כדי לא להיכנס ל"סכנה מיותרת בגלל מוסר מעוות שחיי האויב קודמים לחייכם". בנוסף, ארגוני שמאל מואשמים בכרוזים בהריסת צה"ל. הכרוזים הופצו בקרב החיילים בעקבות הרשעתם של שני לוחמי גבעתי בשימוש ב"נוהל ילד" במהלך מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכרוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכרוזים, המחולקים לחיילים בכניסה לבסיסים ובטרמפיאדות, נכתב בין היתר כי "על פי התורה חייבים לנהל מלחמה תקיפה באויבנו. כל מה שאתם עושים כדי שהמלחמה תהיה תקיפה הוא מותר וחובה על פי התורה. לפי המוסר היהודי האמיתי, חייכם קודמים לחיי האויב ואזרחיו". הרב שפירא גם קורא בכרוזים לחיילים שלא "להפיל" את עצמם בתחקירים מבצעיים, כלקח מהמקרה של שני לוחמי גבעתי. במוצאי שבת הקרובה צפויים רבנים מהימין לקיים כנס בפתח תקווה בעקבות הרשעתם של שני הלוחמים בשימוש ב"נוהל ילד". הרב שפירא צפוי לשאת במהלכו דברים על נוהל שכן בראי ההלכה, וגם הרב ישראל אריאל, ראש מכון המקדש בירושלים, ייטול בו חלק.

מאז תום מבצע עופרת יצוקה החלו פעילי ימין ומתנחלים לנסות לסייע לחיילי צה"ל שהועמדו לדין בעקבות מעשים שביצעו במהלך פעילותם המבצעית בצבא. בימין תולים את האשמה ב"מדיניות ההעמדה לדין" בפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט. מנדלבליט זוכה לביקורת רבה גם על שיתוף הפעולה של הפרקליטות עם ארגוני שמאל, בהם ארגון "בצלם". לפיכך, הכרוזים מטעמו של הרב שפירא מופצים גם בבית הכנסת שבו מתפלל מנדלבליט. בנוסף, הופצו ברשת האינטרנט סרטונים הקוראים לחיילים לא לשתף פעולה עם חוקרים בכל האמור לפעולות שביצעו במהלך לחימה.

ליצירת קשר עם כתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully