וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הביקורת: הישג לחוג "האנטי-ציוני"

6.10.2010 / 0:02

המחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון מצליחה לרשום הישג, למרות ההתקפות והאיומים לפגוע בתרומות המועברות אליה. לפי הנתונים, המחלקה רושמת עלייה של 15% במספר הסטודנטים הנרשמים

למרות טענות תנועת "אם תרצו" והתקפות מצד פוליטיקאים מהימין, רושמת המחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון עלייה של 15% במספר הנרשמים. המחלקה, ומי שעמד בראשה בתקופה ההיא, פרופ' ניב גורדון, זכו במהלך שלושה חודשים לאיומים מצד תנועות ימין נוכח מה שהם מכנים "ההטיה האנטי-ציונית במחלקה". תנועת "אם תרצו" פרסמה מחקר הטוען כי 6 מתוך 11 חברי הסגל הקבוע של המחלקה חתומים על מכתב תמיכה בסרבנים, וכי ראש המחלקה קרא תדיר לחרם על ישראל. התנועה איימה לפנות לתורמים של האוניברסיטה ולגרום לפגיעה בתרומותיהם.

נתוני ההרשמה העדכניים מבשרים על עלייה של 15% בהרשמה למחלקה לעומת השנה שעברה. 164 סטודנטים עתידים להתחיל את לימודיהם השנה לעומת 143 בשנה שעברה. משנת 2008, אגב, רשמה המחלקה עלייה של קרוב ל-30% בכמות הנרשמים לתואר הראשון.

מנהל המחלקה הנוכחי, פרופ' דני פילק, מגן על תדמיתה של המחלקה. "אני מאמין שבניגוד לתדמית שנוצרה לנו בתקשורת בחודשים האחרונים, אנשים נמשכים ונרשמים למחלקה שלנו מפני שהיא משדרת שילוב של חשיבה פתוחה וביקורתית", אומר פילק.

בתנועת "אם תרצו" מסרבים לקשור את הפופולריות המתגברת בהרשמה לליבת המחאה נגד פועלה ה"אנטי ציוני" של המחלקה, להגדרתם. יו"ר התנועה, רונן שובל טוען כי "על פי נתוני האוניברסיטה עצמה, ההרשמה לשנה הקרובה נסגרה עוד לפני פרסום המחקר שהצביע על ההטיה האנטי-ציונית החריפה במחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטה".

פרופ' גורדון, כיום מרצה בכיר במחלקה, אמר כי אינו יודע אם הנרשמים החדשים עקבו אחרי הדיווחים על המחלקה לפני שהחליטו לבוא אליה. לדבריו, "אני מאמין שיצא לנו שם טוב מבחינה אקדמית בתור ביקורתיים ומאתגרים, כאלו שנותנים יחס חם ונעים לסטודנטים". ראש המחלקה לשעבר הותקף בעבר על ידי רבים, כולל שר החינוך גדעון סער, שדאג לגנות בחריפות את המאמר שפרסם גורדון בעיתון לוס אנג'לס טיימס, בו קרא להחרים את ישראל מבחינה כלכלית, תרבותית ופוליטית על רקע היותה מדינת "אפרטהייד". סער אמר אז כי מאמרו של גורדון "מעורר שאט נפש וראוי להוקעה".

ניצח בקרב, יפסיד במלחמה

יו"ר "אם תרצו" שובל קורא להנהלת האוניברסיטה "לחדול מטיוח הבעיה". לטענתו, חוגים שלמים הפכו "לחממות של תעמולה אנטי-ציונית וסתימת פיות". שובל מוסיף כי "את עמדת הסטודנטים בנושא, ראינו בהפגנה שהתקיימה בקמפוס האוניברסיטה בחודש יוני האחרון, בה הפגינו 1,000 סטודנטים וקראו להתפטרותו של פרופ' גורדון, ממובילי החרם הבינלאומי נגד ישראל, מראשות המחלקה".

פרופ' גורדון מצדו, סבור כי ניצח בקרב אך יפסיד במלחמה. הוא אמר כי "תנועת 'אם תרצו' הגזימה ברמה התקשורתית, ובכך הפסידה את המערכה הנוכחית. בטווח הארוך, אני חושב שהתנועה תנצח. לא מדובר בתנועה ריבונית, אלא בתנועה שהיא סממן של זמן, של אווירה גדולה יותר בישראל". הוא הוסיף כי "תנועת 'אם תרצו' תופסת את הציונות בצורה צרה ולאומית ודואגת להתקיף את כל מי שחושב אחרת. זו תנועה שמרנית, אנטי ליברלית, אנטי רפובליקנית. תנועה פאשיסטית שמקדשת את נאמנותו של האזרח למדינה".

גורדון מתייחס בגאווה לנתוני הקבלה למחלקה לפוליטיקה וממשל, במנותק משאלת עמדות העומדים בראשה. הוא סיפר כי "למחלקה יש את תנאי הקבלה הגבוהים בארץ ביחס לשאר המחלקות לפוליטיקה וממשל. זו גם המחלקה עם הכי הרבה סטודנטים מצטיינים בתואר הראשון. תנאי הקבלה שלנו רק עולים עם השנים וכיום נרשמים למחלקה נדרשים להציג ציון פסיכומטרי של 610 - לא פחות".

עדכון ראשון: 20:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully