וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירופים בפקיסטן מתאמנים לקראת פיגועים"

לדברי גורמי מודיעין במערב, מוסלמים בעלי אזרחות אירופית ערכו אימונים בפקיסטן לקראת ביצוע התקפות מתואמות בערים ברחבי אירופה. ארה"ב: אזהרת המסע לאזרחינו הייתה יכולה להיות חמורה יותר

רויטרס

ארצות הברית נחלצה אמש (ראשון) להסביר מדוע היא המליצה לאזרחיה לנקוט באמצעי זהירות כשהם מבקרים בערי אירופה. ממחלקת המדינה האמריקאית נמסר, כי אזהרת המסע נובעת מאיומים של ארגון אל קאעדה. לפי מקורות מודיעיניים מערביים, פעילי אל קאעדה ומוסלמים בעלי אזרחות אירופית שככל הנראה מסתתרים בפקיסטן, תכננו שורה של התקפות מתואמות בערים ברחבי אירופה, ואף קיימו אימונים לשם כך. אולם תכניותיהם התעכבו בינתיים עקב הגברת פעילות המל"טים נגד מוקדי טרור בפקיסטן ומעצרים של פעילי אל קאעדה. בארה"ב הדגישו כי נמנעו מאזהרה חמורה יותר הקוראת לאזרחים לא לבקר באירופה והסתפקו באזהרה שפורסמה.

על פי הדיווחים, גורמי מודיעין חשפו בשבוע שעבר כי חולייה של חמושים בפקיסטן תכננה לבצע מספר פיגועים, בו זמנית, באתרים שונים בגרמניה, צרפת ואנגליה. לטענת המקורות, התוכנית היתה לערוך מתקפה הדומה באופיה למתקפת הטרור שבוצעה בידי חמושים פקיסטנים במומביי בשנת 2008, בה נהרגו 163 בני אדם.

במקביל, גם מדינות אירופה הדגישו כי רמת הכוננות ביבשת עדיין גבוהה. "רמת הכוננות בצרפת עדיין עומדת על 'אדום', הדרגה השנייה בגובהה", אמר דובר משרד החוץ הצרפתי ברנרד ולרו. "יש מספר פרטי מידע שהתגלו בימים האחרונים אותם מאשרים היום האמריקאים". מתאם הפעולות נגד הטרור באיחוד האירופי, גילס דה קרצ'ובה, אמר כי חשיפת המזימה מראה כי על היבשת לעשות יותר על מנת למנוע מקיצונים לעזוב את אירופה על מנת להתאמן בחו"ל לקראת ביצוע פיגועים.

אזרחי ארה"ב צריכים לנקוט במשנה זהירות"

האזהרה של הממשל האמריקאי מגיעה על רקע החשש הגובר מפיגועי טרור בערים שונות באירופה. כך למשל, אחד מסמליה המוכרים ביותר של עיר האורות, מגדל אייפל, פונה בשבועות האחרונים בשני מקרים שונים בשל חשש מפצצה שהונחה במקום, אולם בשני המקרים היה מדובר באזעקת שווא.

בהודעה שפרסמה מחלקת המדינה האמריקאית נאמר: "יש בידינו מידע לפיו ארגוני טרור הקשורים לאל קאעדה ממשיכים לתכנן פיגועי טרור. הממשלות באירופה נקטו בצעדים כדי לסכל זאת, וחלקן אף הזהירו את אזרחיהן מפורשות מפני מתקפה, בעיקר בתחבורה הציבורית או באתרי תיירות פופולריים". עוד נמסר כי "אזרחי ארה"ב צריכים לנקוט במשנה זהירות, להבחין בנעשה סביבם ולאמץ כללי התנהגות שיבטיחו את ביטחונם במהלך המסע שלהם".

עדכון ראשון: 22:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully