וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ למיטשל: ישראל רוצה להמשיך במו"מ לשלום

1.10.2010 / 12:15

נתניהו והשליח האמריקאי למזה"ת נועדים בניסיון למנוע את פיצוץ המו"מ בין ישראל לפלסטינים. רה"מ: "אנו עושים מאמצים להמשיך ולקיים את השיחות עם אבו מאזן. יש לנו משימת שלום"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (שישי) בלשכתו בירושלים עם ג'ורג' מיטשל, שליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון, בניסיון למנוע את פיצוץ המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים. בפתח הפגישה אמר נתניהו: "אנו עושים מאמצים יחד עם הסנאטור מיטשל להמשיך ולקיים את השיחות עם הנשיא אבו מאזן. אנו רוצים בהמשך השיחות, ואני רוצה בזה. יש לנו משימת שלום".

ביומיים האחרונים דווח, כי בממשל האמריקאי התעורר כעס על נתניהו, לאחר שדחה הצעה של נשיא ארצות הברית ברק אובמה להעניק לישראל שורה של הטבות בתמורה להארכת הקפאת הבנייה בהתנחלויות בחודשיים. לפי הדיווחים, הממשל ניאות להתחייב לתמוך בעמדת ישראל להצבת כוחות צה"ל בבקעת הירדן לתקופת מעבר אחרי הקמת מדינה פלסטינית, כדי למנוע הברחות נשק. בנוסף, הסכים אובמה להתחייב כי ארה"ב תטיל וטו על כל הצעת החלטה בנושא תהליך השלום הישראלי-פלסטיני שתועלה השנה במועצת הביטחון של האו"ם. הממשל גם הסכים לספק לישראל טילים ומטוסי קרב מתקדמים ומערכות מודיעין והתרעה מוקדמת.

גורמים פלסטינים בכירים אמרו לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי מיטשל מתקשה לשכנע את נתניהו להאריך את תקופת ההקפאה "אף שקיבל הבטחה מנשיא ארה"ב ברק אובמה לספק נשק חדיש לישראל ולסכל כל ניסיון של מדינות ערב לפנות למועצת הביטחון כדי לדון בהקמת מדינה פלסטינית".

על פי הדיווח, אף כי מיטשל טרם הצליח למצוא נוסחה שתאפשר את המשך הקפאת הבנייה, הוא ביקש מהפלסטינים "להמתין עד שישוב שוב לאזור ולא לנקוט בשום צעדים שעלולים לדרדר את המצב". לאחר פגישתו עם נתניהו, יוועד היום מיטשל ברמאללה עם יו"ר הרשות אבו מאזן.

בתוך כך, ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי) קראו היום לנתניהו "לעמוד איתן על החלטתו הדמוקרטית הצודקת על סיום ההקפאה וחזרה מלאה לבנייה, ולא להיכנע לסחטנות הפלסטינית וללחצים של מיעוט שלא זכה לאמון העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully