וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים סוער: שני משטים הומניטריים בדרך לרצועה

ספינה אחת יצאה מנמל בצפון סוריה ובמסגרת משט נוסף יצאו שלוש ספינות מבריטניה, מרוקו וקטאר. כוחות הביטחון הישראלים יכולים להישאר רגועים: הספינות צפויות לעגון באל-עריש

לא פחות מארבע ספינות, מאורגנות בשתי משטים נפרדים עושות את דרכן לעבר רצועת עזה. ספינה אחת יצאה אתמול (שבת) מנמל טרטוס שבצפון סוריה בעוד ששלוש ספינות נוספות ייצאו במסגרת משט הנקרא "ויוה פלסטינה 5" מבריטניה, ממרוקו ומקטאר במטרה "לשבור את המצור על עזה". הספינות בשני המשטים צפויות לעגון בנמל אל-עריש המצרי ולהעביר משם את הציוד לרצועת עזה.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי הספינה שיצאה מסוריה נושאת בבטנה 650 טונות של ציוד הומניטרי. בשאר אל-שאהר, שר בממשלה הסורית, אמר כי הציוד כולל 40 טונות של ציוד רפואי. "אזרחי סוריה, מכל שכבות האוכלוסייה, לקחו חלק בתרומה, ובמיוחד ארגונים לא-ממשלתיים", אמר אל-שאהר.

כאמור, לבד מהספינה הסורית, שלוש ספינות נוספות עושות את דרכן במסגרת משט משותף. הספינות עזבו הבוקר במקביל את נמליהן בלונדון, קזבלנקה ודוחא, ופתחו במסע ימי במטרה לספק סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה. במקביל אליהן, שיירה יבשתית עושה את דרכה מלונדון לעבר סוריה, שם יתאחדו הכוחות ויפתחו במסע משותף לעבר הרצועה.

במשלחת, ששמה המלא הוא "ויוה פלסטין 5 – חבל הצלה בינלאומי לעזה", ישתתפו בסך הכול כ-380 בני אדם מ-20 מדינות. מאחורי המשט, עומד ארגון "ויוה פלסטין" וכן עם ארגון ה-IHH הטורקי ו-FREE GAZA הממוקם ארצות הברית, אשר השיקו את המשט הטורקי בסוף חודש מאי. ג'ורג' גאלוויי, חבר פרלמנט בריטי לשעבר, נמצא על הספינה שיצאה מלונדון, ופתחה את המסע הימי כשעל סיפונה כ-30 פעילים.

בתוך כך, שר החוץ אביגדור ליברמן שוחח בסוף השבוע עם מקבילו הבריטי אלכסנדר הייג וביקש ממנו שארצו תפעל במסגרת האיחוד האירופי נגד "תופעת המשטים" לעזה. "המשטים הם פרובוקציה לשמה ולא נועדו לעזור לעזה אלא להתסיס את האזור", הסביר ליברמן להייג.

(עדכון ראשון 18.9.2010 21:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully