וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה תעניש את צרפת על גירוש הצוענים?

טליה שחר

14.9.2010 / 14:31

נציבת המשפט באיחוד האירופי מתחה ביקורת חריפה על גירוש כ-1,000 צוענים מצרפת בחודש שעבר ואמרה כי תקרא לאיחוד לפתוח בהליכים משפטיים נגד פריז

רויטרס

(עורך: יותם בן דוד, צילום: רויטרס)

נציבת המשפט של האיחוד האירופי גינתה היום (שלישי) את צרפת בגין גירוש צוענים בני קהילת הרומה משטחה בחודש שעבר וקראה לאיחוד לפתוח בהליכים משפטיים נגד פריז.

לדברי ויויאן רדינג, היא "נחרדה" מכך שהצוענים ממזרח אירופה "הועברו ממדינה החברה באיחוד, מכיוון שהם שייכים למיעוט אתני". במסיבת עיתונאים בבריסל אמרה רדינג: "זה מצב שחשבתי שאירופה לא תצטרך להיות שוב עדה לו מאז מלחמת העולם השנייה".

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הורה ביולי לפרק יותר מ-100 מחנות צוענים ברחבי המדינה ולגרש את תושביהם בחזרה לרומניה ולבולגריה. לפי משרד הפנים בצרפת, 977 בני אדם גורשו באוגוסט. בעקבות זאת הואשמה צרפת בהפרת חוק האיחוד לפיו אסור להפלות נגד קבוצה אתנית או לאום, אולם היא מכחישה כי הגירוש התמקד בקבוצה אתנית, אלא התבצע על בסיס פרטני.

רדינג הגדירה את הגירוש כ"חרפה" ואמרה כי היא תציעה לנציבות לפתוח בהליכים משפטיים, וכי בתוך שבועיים צפויה להתקבל החלטה בנושא. היא הוסיפה כי לאחר מכן תעבור הסוגייה לבית המשפט לצדק של האיחוד בלוקסמבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully