וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבא של תאיר: לגזור עונש מוות על רוצחי ילדים

עידן אבני

14.9.2010 / 13:17

שמואל ראדה, אביה של תאיר שנמצאה ללא רוח חיים לפני 4 שנים בבית ספרה בקצרין, בירך על הרשעת רומן זדורוב ברציחתה וקרא "לרצוח את רוצחי הילדים". האב גם האשים את ביה"ס: "אילו הייתה שם בקרה, הילדה שלי הייתה חיה"

עוז מרון

(צילום: עוז מירון. עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

שמואל ראדה, אביה של תאיר ז"ל שנרצחה לפני כארבע שנים, התייחס בצהריים (שלישי) לראשונה להחלטת בית המשפט המחוזי בנצרת להרשיע את רומן זדורוב ברצח בתו ולגזור עליו מאסר עולם. ראדה קרא להטיל עונש מוות על רוצחי ילדים, ובכללם זדורוב. "למען השם, לא חסרים ילדים", הוא אמר בראיון לקול ישראל. "צריך לגדוע את זה. צריך לרצוח את רוצחי הילדים". ראדה אף הגדיר את זדורוב כ"נחש בעל דם קר". "הוא רוצח בן בליעל, היה שונא שנאת מוות, שנא את הילדים בבית ספר", הצהיר האב. "תאיר נקרתה לדרכו, זה יכול היה להיות כל אחד אחר. הוא רצה לפרק ילדים בתוך בית הספר".

"אין יום שאני לא בוכה על הילדה שלי, שהיא לא עולה במחשבתי", סיפר האב בראיון. "הקושי יישאר קושי. אין נחמה לדברים האלו". שמואל ראדה גם הטיל על בית הספר שבו למדה תאיר את האחריות לרצח בתו. לדבריו, "אילו הייתה בקרה בבית הספר, הילדה שלי הייתה חיה. בית הספר רצה לחסוך כסף, הביא קבלן שהביא את הפועלים מבלי לבדוק את האנשים, איך אפשר להכניס אנשים מבלי לבדוק אותם?"

בראיון לגלי צה"ל סיפר האב: "תקופה די ארוכה חיכינו ליום הזה. זה לא פשוט. כל שבוע שני דיונים לנסוע מקצרין לנצרת ולשמוע ולראות את הרוצח. לא קל. אני לא מאחל לאף אחד להרגיש את מה שהרגשנו מתחילת החקירה. המוח לא קולט, ואתה לא מבין שהלכה לך הילדה. ואז האנשים האלה מתלבשים עליך כמו עלוקות. אני לא ביקשתי אותם. אותם 'חוקרים' למיניהם שקראו לעצמם חוקרים שאני לא יודע על ידי מי הם נשלחו. אני לא יודע שום דבר בנושאים האלה, ובחיים שלי לא דיברתי עם עורך דין".

"לוקחים אותך לכיוונים שאת לא יודעת", הסביר ראדה. "המוח שלי לא קלט שהילדה שלי נרצחה. מפה את צריכה להבין מה קורה. כל אחד מושך אותך לכיוונים אחרים". כשנשאל אודות התגובה במשפחה אמר ראדה: "איך את יכולה לקרוא לדבר כזה משפחה, כשאנחנו מפורקים?! זה לא משפחה מאוחדת. כל אחד מטפטף, ומספיק טיפה אחת כדי שלא תדע מה לחשוב. מנסים למשוך אותך. זה מתחיל מהתקשורת שמשכו אותנו חזק, זה העו"ד שמשך אותנו לכיוונים לא נכונים, אלו החוקרים".

ראדה התייחס למחלוקות במשפחה בינו ובין אשתו ואמר כי "אני לא יכול לענות בשם אילנה. אני בשמי אישית לא רציתי לפרק את המשפחה. אני אוהב את אשתי ואני בטוח שהיא אוהבת אותי. זה גרם לי להשתדל לשמור על אחדות וברוך השם – גמרנו. אני כולי תקווה שנצליח לשמור על אחדות גם אחרי החלטת בית המשפט. תאיר לא תחזור בעוד שבוע או בעוד חודש. אנחנו מציאותיים. אני אומר חד וחלק – עם כל הדברים שלא היו הכי בסדר מבחינת המשטרה, אני מצדיע לה על עבודתה. למרות שמדי פעם היינו מאשימים אותם במה שקורה. אין לי מנוחה ולא הייתה לי בתקופה הזו של ארבע שנים. אנשים לא מבינים מה קורה אחרי דבר כזה", אמר ראדה והזהיר כי "צריך לראות שלא מכניסים אנשים מסוכנים לבתי הספר ושתהיה בקרה – משם זה התחיל".

אשתו של זדורוב: "אפנה לנשיא"

אולגה זדורוב, רעייתו של רומן זדורוב, התייצבה בבית המשפט המחוזי בנצרת בתקווה לשמוע שבעלה זוכה מהרצח. אולם האישה התאכזבה ונחרדה לגלות שבעלה הורשע ברצח פה אחד ונשלח למאסר עולם. בצאתה מבית המשפט אמרה אולגה בבכי: "גם שופטים הם אנשים, והם טועים כמו שטעו במקרים אחרים. בסוף בעלי ייצא ויהיה בבית. השופטים גורמים לעוד חודש של כאב ואכזבה. בטח שזו הפתעה שהרשיעו אותו, בשבילי זה הצגה גדולה".

עוד אמרה אולגה כי "ההודאה והשחזור היו מבוימים. אני לא מרימה ידיים, אני אחכה לערעור ואם צריך אגיע לנשיא המדינה. רומן יושב סתם, לוח הזמנים מראה שהוא לא היה בבית הספר כשתאיר הייתה בשירותים".

פרקליטתו של זדורוב, עו"ד גליל שפיגל, אמרה כי "נלמד את פסק הדין ונערער לעליון, זה ברור. אנחנו לא נחיה ולא נשלים ונשקוט עם התוצאה עד יומנו האחרון. אנחנו מקבלים את הכרעת בית המשפט בהכנעה. אני מאמינה בחפותו. התיק הזה לא היה צריך להסתיים כך. אנחנו עולים לעליון בכוחות מחודשים ושם נפרוש הכל".

בני משפחת ראדה הוצאו מבית המשפט בדלת האחורית על מנת להתחמק מהתקשורת.

שילה ענבר, אחת התובעות מטעם הפרקליטות אמרה כי היה ניסיון מכוון להשפיע על המשפט. לדבריה, "אנחנו עד היום שתקנו, צפינו והאמנו שכך יהיה היום ואנשים ירימו גבה שאולי בית המשפט הוא חלק מקומבינה של המשטרה והפרקליטות. את הראיות הברורות הראינו בבית המשפט ולכן יש פער גדול בין מה שנקבע בבית המשפט לבין הלך הרוח. הגיע הרגע להסיר כל ספק ולהפסיק ללכת אחרי החבורה שניסתה להוליך שולל את הציבור ואת התקשורת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"סוף לחרושת השמועות"

מירית שטרן, תובעת נוספת, הבהירה כי "נפל היום דבר, בית המשפט אמר את דברו באופן שאנחנו תקווה שישים קץ לחרושת השמועות והספקולציות חסרות האחריות שהופרכו בתקשורת במטרה לזרות חול בעיני הציבור. העדפנו במהלך השנים שלא לנהל את המלחמה בתקשורת אלא בבית המשפט וכן עשינו. היום אנו נמצאים פה כדי לענות על שאלות ולהזים כל סימן שאלה שעוד נותר, אם נותרו כאלה, אחרי הכרעת דין כל כך נחרצת".

גם במשטרה הגיבו להרשעתו של זדורוב. מהמשטרה נמסר כי משטרת ישראל ובכללה חוקרי מרחב גליל פעלה במקצועיות וברגישות על מנת לפענח את אחד ממקרי הרצח הקשים שזעזעו את כל תושבי המדינה. "בחקירה זו הושקעו מאמצים ומשאבים רבים על מנת להגיע לחקר האמת ועל מנת לספק הסבר לכל כיוון חקירה שעלה", נמסר בהודעת המשטרה, "היום בית המשפט אמר את דברו וסמך את ידיו על איכות החקירה ועבודת הפרקליטות".

דורון בלדינגר, אחד מעדי ההגנה המרכזיים במשפט זדורוב, הגיב אמר בעקבות ההכרעה כי "ישנה תחושה קשה מאוד. הסיפור בתיק הזה הוא לא רומן זדורוב, אלא עשרות ראיות שצועקות מהזירה של תאיר ומצביעות חד משמעית על בני נוער. השופטים הרשיעו את רומן על סמך עקבות נעליים שבדקנו אותם והוכחו כמזויפות. הוגשה בנושא הזה תלונת מח"ש, והיא נדחתה בתוך חמישה ימים. התלונה הזו לא עברה לשופטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully