וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "הרשות לא מייצגת את הפלסטינים"

על רקע חידוש השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים, ניצל נשיא אירן את ההפגנות השנתיות להזדהות עם המאבק הפלסטיני, כדי לנגח את הרשות והעומד בראשה אבו מאזן. "מי נתן להם רשות למכור חלקים מהאדמה הפלסטינית?"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

"רק לפלסטינים שמורה הזכות להחליט על אדמותיהם" – כך אמר היום (שישי) נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בעצרת שנתית שנערכה בטהרן לציון "יום אל-קודס", לציון ההזדהות באירן עם המאבק הפלסטיני. אחמדינג'ד ניגח את המו"מ הישיר שנפתח אתמול בוושינגטון בין ישראל לרשות הפלסטינית, וטען כי הגורמים האחראים על התיווך בין הצדדים משתפים פעולה באופן מוחלט עם "העוולות שנגרמו לפלסטינים". בנאומו הצהיר אחמדינג'ד כי "פעולותיה של הישות הציונית יובילו לקריסתה", והוסיף: "הציונים הם צבועים וגזענים".

בנאום תקף אחמדינג'ד את ההנהגה הפלסטינית, וטען כי אין לה רשות לנהל מו"מ. "מי נתן להם רשות למכור חלקים מהאדמה הפלסטינית", שאל אחמדינג'ד, ואף הטיל ספק בדבר הסמכות שניתנה לרשות הפלסטינית לשאת ולתת עבור העם הפלסטיני. "את מי הם חושבים שהם מייצגים?", שאל. "הפלסטינים ותושבי האזור לא יסכימו למכור אף לא סנטימטר מאדמתם לאויב", טען הנשיא האירני, והוסיף כי לפיכך "השיחות נידונו לכישלון".

במסגרת אירועי "יום אל קודס" מתוכננות הפגנות תמיכה בפלסטינים והתנגדות לישראל ברחבי אירן. ההפגנות האנטי-ישראליות נערכות השנה על רק השקת השיחות הישירות בוושינגטון בין ישראל לפלסטינים.

בתוך כך, דובר משרד החוץ האירני ראמין מהמנפרסט תיאר את פגישת הפסגה בארה"ב כ"שיחות פשרה חסרות ערך". מהמנפרסט אמר לסוכנות הידיעות "ISNA" כי "הפלסטינים יהיו הרבה יותר חכמים כדי להיות מרומים מסוג התיאטרון הזה". דובר הפרלמנט האירני עלי לריג'ני, אמר כי "לא ניתן ליישב את הסכסוך באמצעות הצגה מבוימת. הנושא הפלסטיני הוא לא צעצוע, אלא עניין רציני מאוד ויש לו רק פתרון אחד: להשיב לפלסטינים את זכויותיהם".

המנהיג הרוחני של אירן, האייתוללה עלי חמינאי הכריז בשבוע שעבר על אירועי "יום אל קודס" וקרא לצאת להפגנות המוניות נגד ישראל ובעד הפלסטינים. לפי הדיווחים שמגיעים מטהרן, מיליוני בני אדם צפויים להשתתף בהפגנות ברחבי אירן ויקראו ל"שחרור אדמות הפלסטינים מהכיבוש של המשטר הציוני". סוכנות הידיעות "פארס" דיווחה כי "מיליוני אנשים יזעקו היום לשחרר את ירושלים הקדושה מציפורני השטן של הציונים".

עדכון ראשון: 10:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully