וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסור כובעים בצה"ל: הטירונים משלמים את המחיר

רון רייכמן

30.8.2010 / 16:39

בשל מחסור, נאלצים מאות טירונים בבסיס ניצנים לתזז בשמש כבר יותר משבוע ללא כובעים, בניגוד מוחלט לפקודות מטכ”ל. החיילים מתלוננים על חולשה וכוויות מהחום. דובר צה"ל: הטירונים יקבלו כובעים עוד היום

כ-1,000 חיילים בתשע פלוגות טירונים בבסיס ניצנים מתאמנים מזה למעלה משבוע ללא כובע. לוואלה! חדשות נודע, כי עם הגעתם של החיילים לבסיס וקבלתם את מדי ה-ב' והציוד, לא ניתנו להם כובעים. לטענת הטירונים, בעקבות החום הכבד והשהייה תחת השמש בשעות היום, חלקם התמוטטו, אחרים סובלים מכוויות חום, כאבי ראש וסחרחורות ואחדים מהחיילים מספרים שגילו נקודות חן חדשות וחשודות על פניהם.

א', שהגיע לבסיס בתחילת השבוע שעבר, סיפר כי "בשבוע הראשון נקלטנו בבסיס והצטיידנו בקיטבגים, במדים ובכל הדרוש. במסגרת נוהל המטכ"ל, היינו צריכים לקבל גם כובעים". לדבריו, בבסיס הסבירו כי נוצר מחסור זמני בכובעים, ולאחר פניית הטירונים, הובטח להם כי הנושא יטופל בהקדם ובמהלך השבוע הראשון. "כל חייל ראוי לכובע - בין אם הוא עושה טירונות קרבית או טירונות כלל צה"לית. אנחנו עוברים הכל בשמש - ועדיין מתאמנים בראשים חשופים", אמר החייל.

"גם המפקדים אובדי עצות"

א' מסביר כי שגרת האימונים בלתי נסבלת בלא חיפוי ראש, ולפיכך החליטו עשרות טירונים שנפגעו מהחום הכבד לשבות ולהסתגר באוהלים, עד אשר פנייתם תטופל או שיזכו להתייצב אצל החובש. "הלכנו למפקדים ואמרנו להם: 'אנחנו פלוגה שלמה: או שתביאו לנו כובעים, או שניכנס לאוהלים ולא נעשה כלום'", מספר א'. "כתוצאה מכך, כעת אנחנו נמצאים באוהל המנוחה, לאחר שהודענו למפקדים שאנחנו מסרבים להתאמן בתנאים כאלה".

עוד סיפר החייל, כי המפקדים בבסיס, אשר חובשים כובעים צה"ליים לראשיהם, הביעו אמפתיה למצבם, אך לא הציעו להם פתרון. "המפקדים אמרו שהם מודעים לבעיה והעבירו אותה הלאה, אבל כרגע אין להם מה לעשות בנושא", אמר. כמו כן, לדבריו, קבוצת הורים התקשרה לנציב קבילות חיילים של צה"ל, אך גם להם נאמר שהנושא בטיפול.

באשר לתחליפים השונים, כגון כובעים אזרחיים, אומר א' כי מרבית הטירונים לא הצטיידו בכובעים אחרים מבתיהם. "הפתרון של חבישת כובעים אזרחיים הוא אפשרי, אבל מרבית הטירונים לא דאגו להביא אחד מבתיהם". א' סיפר כי המפקדים בבסיס הציעו לטירונים לחבוש כומתות, אך מרביתם לא עשו כן, מאחר שהן עשויות מצמר ואינן מספקות הגנה דיה מהשמש. בתוך כך, החיילים מספרים כי גם מכת הקרציות שבגללה פונה הבסיס לפני מספר שבועות, עדיין לא נעלמה. "יש פחות קרציות ממה שהיו, אבל הן עדיין כאן".

מצה"ל נמסר, כי הנושא נמצא בבדיקה.

עדכון ראשון: 14:35.

"לא מכירים מקרי התייבשות"

בפניה למערכת וואלה! חדשות ביקשו בדו"צ להוסיף כי "ישנו מחסור זמני בהספקת כובעים לשתי פלוגות בלבד. הטירונים הונחו לשהות תחת אזורים מוצלים ומפקדיהם דואגים לאכוף זאת. הכובעים נרכשו והטירונים צפויים לקבל אותם עוד היום. יש לציין כי לא מוכרת כל תופעה של התייבשות או התעלפות כתוצאה מהמחסור בכובעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully