וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: הרשות הסכימה למו"מ ישיר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.8.2010 / 10:47

בכיר פלסטיני אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי הרשות הפלסטינית כבר קיבלה החלטה לפתוח בשיחות הישירות עם ישראל וכי תחילתן היא רק שאלה של זמן. חבר הוועד המרכזי של פתח אמר כי אבו מאזן יחליט אם להיכנס למשא ומתן ישיר ביום ראשון או שני

הרשות הפלסטינית תחליט ביום ראשון או שני אם לפתוח במשא ומתן ישיר עם ישראל – כך אמר היום (שבת) חבר הוועד המרכזי של פתח עזאם אל-אחמד, המתלווה לביקורו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בקטאר. במקביל אמר בכיר פלסטיני לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי כבר התקבלה החלטה לפתוח במגעים הישירים והפתיחה היא רק שאלה של זמן.

"יו"ר הרשות נתון ללחצים כבדים מאד וחסרי תקדים מצד ארה"ב ומדינות אחרות שדורשים ממנו לשבת לשולחן המשא ומתן עם ישראל וזאת למרות שישראל מסרבת להתחייב לדבר", אמר הבכיר לעיתון. הבכיר סיפר עוד שהעולם הערבי נטש אותו בלחצים אלו והותיר אותו "לבדו במערכה".

הבכיר אמר עוד כי הרשות מצפה מהקוורטט לפרסם הודעה המביעה תמיכה במשא ומתן ישיר ומאשרת הודעה קודמת, שבה נאמר בזמנו כי על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, ובכלל זה בירושלים, ולהגיע תוך שנתיים להסכם שלום כולל שיוביל להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'.

אתמול דווח בעיתון 'אל-חיאת' כי ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבש תוכנית מדינית שבכוונתו להציג לפלסטינים במהלך המשא ומתן הישיר, שתכלול נסיגה ישראלית מ-90% מהגדה המערבית אך לא ממזרח ירושלים וכן פינוי של יותר מ-50 אלף מתנחלים. על פי העיתון, ההצעה הזו שונה במהותה מהצעות קודמות של נתניהו שכללו נסיגה מ-60% מהגדה המערבית. גורמים בלשכת נתניהו קבעו כי מדובר בפרסום שקרי באופן מוחלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully