וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוורטט יפרסם הצהרה כבסיס למו"מ הישיר

הקוורטט יפרסם הצהרה אשר תשמש בסיס לפתיחת מו"מ ישיר בין ישראל לפלסטינים. לדברי שרת החוץ של האיחוד האירופי אשטון, ההצהרה תפורסם בתחילת השבוע הבא במידה ושני הצדדים יסכימו להמשיך לשיחות ישירות החודש

הקוורטט עובד על ניסוח הצהרה, אשר תשמש כבסיס לפתיחת המו"מ הישיר בין ישראל והפלסטינים – כך דיווחה אמש (חמישי) סוכנות הידיעות רויטרס. שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון כתבה לעמיתיה באיחוד, כי ההצהרה תפורסם כבר בתחילת השבוע הבא אם שני הצדדים יסכימו להמשיך לשיחות ישירות החודש. לדברי אשטון, יוזמת הקוורטט "אמורה לסייע לאבו מאזן לגייס מספיק תמיכה גם בבית וגם בחוץ לארץ, לשיחות ישירות.

לדבריה, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן "קרוב מאוד" להסכמה לכניסה לשיחות ישירות. "בעיקרון, אבו מאזן צריך כבר ביום ראשון או שני להיות במצב שבו הוא יוכל לספק תשובה חד משמעית בנושא", הוסיפה במכתב.

אשטון הבהירה כי הקוורטט עומד על התנאים שהציב לפיהם על ישראל לעצור את הבנייה בהתנחלויות וכן כי יש להגיע להסכם שלום מלא תוך שנתיים שבסופו תוקם מדינה פלסטינית על בסיסי קווי 67. במכתבה הדגישה, שרת החוץ של האיחוד האירופי, כי תנאים אלה יהוו את הבסיס להצהרה "אשר תפורסם בסמוך להודעה על תחילת השיחות הישירות".

ביום רביעי הודיע דובר משרד החוץ האמריקאי פי ג'יי קראוולי כי ארצות הברית דנה עם הרביעייה הבינלאומית בדרכים לקידום המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים. לדברי קראוולי, מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון דנה בימים האחרונים עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ושליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר. "אנו מתייעצים עם הקוורטט ומנסים לראות איך ניתן לעודד את הצדדים להתחיל במשא ומתן", אמר קראוולי, ולא שלל את האפשרות שתהיה הצהרה משותפת של הקוורטט בעניין בהמשך היום. לדבריו, "אם הצהרה של הקוורטט יכולה להועיל בעידוד הצדדים להתקדם, הרי שכמובן שאני סבור שאנו, ארה"ב, תומכים בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully