וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נועד עם מיטשל: דנו במו"מ הישיר

11.8.2010 / 16:41

במהלך פגישתו עם השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, חזר נתניהו על עמדתו לפיה הוא מוכן להתחיל מיד במשא ומתן ישיר עם הפלסטינים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: דורון שטיין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר היום (רביעי) שוב על עמדתו לפיה הוא מעוניין לפתוח במהרה במשא ומתן ישיר עם הפלסטינים. במהלך פגישתו עם השליח האמריקאי המיוחד ג'ורג' מיטשל בירושלים, אמר ראש הממשלה: "הבה נתקדם, הבה נתחיל בשיחות. זה המסר שלי כולו. זה מה שאני אומר כבר שנה וחצי: בואו נתחיל".

בתגובה אמר מיטשל: "זה בסדר. קדימה. זוהי ההצהרה הקצרה ביותר שנתת מאז ספטמבר". מיטשל, המבקר באזור בפעם החמישית מאז פתיחת שיחות הקרבה הוסיף ואמר כי "אנו חולקים את אותה מטרה".

אתמול נועד מיטשל ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בתום הפגישה אמר חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת כי הפגישה היתה חיובית מאוד, אולם היא לא הובילה לשום הסכמה ותוצאות בעניין הכניסה למשא ומתן ישיר.

"המפתח למעבר לשיחות ישירות נמצא בידיו של ראש ממשלת ישראל וזאת לאחר שיכריז כי הוא מוכן להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולקבל את פתרון שתי המדינות", אמר עריקאת. "רק לאחר אלה יהיה ניתן לפתוח מיידית בשיחות ישירות. אלו לא תנאים ישראלים אלא התחייבויות של ממשלת ישראל במסגרת הסכמים שנחתמו".

החלטה פלסטינית "בימים הקרובים"

לפי סוכנות הידיעות "רויטרס", מקורות פלסטינים טוענים כי אבו מאזן עשוי לקבל החלטה "בתוך ימים" לפתוח בשיחות ישירות, בתנאי שיקבל גיבוי פוליטי למהלך מהמעצמות. ייתכן שכוונתו להצהרה מטעם הרביעייה הבינלאומית (הקוורטט), שתחזור על הודעתה מה-19 במרץ בה היא דוחקת בישראל לעצור את הבנייה בהתנחלויות ולהגיע להסכם שלום מלא עם הפלסטינים בתוך שנתיים.

בתוך כך, דובר משרד החוץ האמריקאי פי ג'יי קראוולי אמר הלילה כי ארה"ב דנה עם הקוורטט בדרכים לקידום המשא ומתן הישיר בין ישראל והפלסטינים.

גורמים המקורבים למשא ומתן אמרו כי אבו מאזן יודיע ביום ראשון למיטשל אם הוא מוכן לחזור למשא ומתן ישיר, ובמקרה שהחלטתו תהיה חיובית, הקוורטט יפרסם הודעה ביום שני או שלישי, שתספק לאבו מאזן את התמיכה הבינלאומית אותה הוא מבקש. " אם הצהרה של הקוורטט יכולה להועיל בעידוד הצדדים להתקדם, הרי שכמובן שאני סבור שאנו, ארה"ב, תומכים בזה", אמר אתמול דובר משרד החוץ האמריקאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully