וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: נמנעה תאונת רכבת נוספת בדרום

איילה חננאל

11.8.2010 / 0:14

באותו המחסום בו אירעה התאונה הקשה ביום חמישי שעבר, נמנעה הערב תאונה בין רכבת למשאית. מחקירה ראשונית עולה כי המשאית פרצה את המחסום ונתקעה על הפסים

תאונת רכבת נוספת נמנעה אמש (שלישי) במפגש הרכבת ליד קריית גת - המקום בו אירעה התאונה הקטלנית ביום חמישי האחרון, בה נהרגו שבעה בני אדם. מבדיקה ראשונית עולה כי משאית שנסעה בכביש פרצה מסיבה שאיננה ברורה עדיין את מחסום הרכבת ונעצרה על הפסים. התצפיתנית המוצבת במקום הבחינה בכך ומיד הזהירה את נהג הקטר ברשת הקשר מפני סכנת ההתנגשות.

למרבה המזל, נהג הקטר הצליח לבלום את הרכבת מטרים ספורים מהמשאית שנותרה על הפסים. במשטרה מציינים כי "בנס נמנע אסון נוסף מאחר ואם הרכבת היתה פוגעת במשאית היתה סכנה שהרכבת תתהפך והנוסעים בתוכה ייפגעו".

מאגף התנועה של המשטרה הוסיפו כי האירוע התרחש במהלך שחזור שנערך במקום כחלק מחקירת התאונה שאירעה ביום חמישי. עדי הראייה סיפרו כי המשאית פרצה את המחסום ושברה אותו בזמן ירידתו וכשהפעמון מצלצל והרמזור מהבהב. חוקרי אגף התנועה שכאמור היו במקום זימנו את נהג המשאית לשימוע שייערך לו מחר בבוקר במשרדי האגף. במסגרת השימוע יוחלט אם לשלול את רישיונו ולהשבית את רכבו ל-30 ימים.

בתוך כך, בית משפט השלום בקריית גת שחרר היום למעצר בית של חמישה ימים את ישר ישורון, נהג המיניבוס שהיה מעורב בתאונת הרכבת בדרום. ישורון ישהה בבית משפחתו בירוחם. הוא שוחרר בערבות של חצי מיליון שקלים והוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך חצי שנה. השופט אייל באומגרט אמר כי לא מתקיים בסיס ראייתי לפיו יש חשש לשיבוש החקירה, ולכן אין סיבה להמשיך להחזיק את ישורון במעצר.

בתאונה, שאירעה ביום חמישי האחרון, נהרגו שבעת בני משפחת בורנשטיין. הם הובאו למנוחות ביום שישי ונטמנו זה לצד זה בחלקה אחת בבית העלמין בירושלים. שבעת ההרוגים הם אב המשפחה, הרב אריה לייב ברנשטיין, אשתו רבקה, בתו מלכי גוטשטיין שהיתה בהריון, בנה בן השנה וחצי מרדכי-אהרון ושלושת אחיה הקטנים, יוחנן בן ה-16, חנה בת ה-14ומרדכי-אהרון בן ה-9.

עדכון ראשון: 20:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully