וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המשט הלבנוני לעזה ייצא בסוף השבוע

עיתון הגרדיאן הבריטי דיווח כי המשט, שיכלול רק נשים, צפוי לצאת מלבנון במהלך סוף השבוע לאחר שממשלת לבנון אישרה את יציאתו. ישראל כבר הבהירה: "ייתכן שנשתמש בכוח צבאי לעצרו"

המשט הלבנוני לעזה צפוי לצאת מהעיר טריפולי בלבנון במהלך סוף השבוע, כך דיווח היום (שבת) עיתון הגרדיאן הבריטי. על פי הדיווח בעיתון, המשט, שיציאתו השתהתה שבועות ארוכים, ושאמור לכלול על סיפונו נשים בלבד, יגיע תחילה לקפריסין ומשם צפוי להמשיך לרצועת עזה.

במסגרת היוזמה אמורות פעילות לבנוניות להגיע לעבר רצועת עזה על סיפון הספינה "מרים" במטרה לשבור את המצור הישראלי המוטל עליה. אל הנשים יתלוו גם פעילים אירופאים ועיתונאים. "במשט ישתתפו נזירות, רופאות, עורכות דין ועיתונאיות, נוצריות ומוסלמיות", סיפרה לעיתון מונא, אחת המשתתפות.

המשט היה אמור לצאת כבר לפני מספר שבועות, אולם יציאתו נדחתה בשל לחצים דיפלומטיים שהפעילה ישראל על לבנון במטרה למנוע את הגעתו לעזה. אולם כעת, ייתכן בעקבות המתיחות המחודשת עם לבנון בשל התקרית בגבול לבנון-ישראל השבוע, סיפרה מארגנת המשט, סאמאר אל-חאג', כי הממשלה הלבנונית אישרה השבוע למשט לעזוב לכיוון קפריסין. השיט לקפריסין צפוי להיות השלב הראשון של המסע שיעבור המשט.

אל-חאג' ציינה כי מדובר במשט "הומאניטרי בלבד", והבהירה כי "המשימה שלנו היא להגיע לעזה. זאת אחריות הממשלה להתמודד עם הפוליטיקה. אנחנו לא פוליטיקאיות".

עם זאת, שגרירת ישראל באו"ם, גבריאלה שלו, הודיעה כבר כי ישראל עשויה להשתמש בכוח צבאי כדי לחסום את ספינות המשט הלבנוני. "ישראל לא יכולה לשלול את האפשרות שפעילי טרור או כלי נשק יוברחו על סיפון ספינות המשט הלבנוניות", כתבה שלו למזכ"ל האו"ם באן קי מון. "ישראל שומרת על זכותה בהתאם לחוק הבינלאומי להשתמש בכל האמצעים הדרושים בכדי למנוע מהספינות להפר את הסגר הימי המוטל על רצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully