וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור בפולין נדחה: אורי ברודצקי יוסגר לגרמניה

הישראלי שנעצר בפולין בחשד שסייע בזיוף דרכונו הגרמני של אחד החשודים בהתנקשות במחמוד אל מבחוח בדובאי יוסגר לגרמניה, לאחר שערעורו נדחה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

בית המשפט בפולין דחה היום (חמישי) את ערעורו של הישראלי הנודע בשם אורי ברודצקי, החשוד כסוכן המוסד שהיה מעורב בפרשת חיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח בדובאי, שלא להסגירו לגרמניה, שם חושדים כי ברודצקי סייע בזיוף דרכונו הגרמני של אחד החשודים בהתנקשות. ברודצקי טען שהחוק הפולני אוסר על העברת אזרחים שכזאת כאשר העבירה המיוחסת נעשתה ממניעים פוליטיים.

ברודצקי נעצר בידי הרשויות בפולין בתחילת יוני, לבקשת גרמניה, כאשר נחת בוורשה. לפי החשד, הגיע ברודצקי לעיר קלן שבמזרח גרמניה, שם הוא הגיש מסמכים לקבלת דרכון בשמו של "מיכאל בודנהיימר".

לפני כחודשיים אמר ראש ממשלת פולין דונלד טוסק שהוא מקווה להימנע מתקרית דיפלומטית עם ישראל, בשל כוונתה של ורשה להסגיר לגרמניה ברודצקי. "אני לא צריך להסביר לאף אחד כמה עדין הנושא הזה, בהתחשב בקשר ההיסטורי המשולש שבין פולין, ישראל וגרמניה. אבל החוק לא משאיר מקום רב לתמרון. אנחנו לא רוצים שלמקרה הזה תהיה השפעה שלילית על יחסי פולין-ישראל ופולין-גרמניה", צוטט ראש הממשלה הפולני בסוכנות הידיעות הצרפתית.

במשרד החוץ סירבו להתייחס להחלטת ההסגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully