וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: נעצר חשוד נוסף בסיוע לחיים פרלמן

צעיר מהתנחלות בבנימין נעצר הבוקר בחשד שסייע לפעיל הימין החשוד ברצח פלסטינים. מקורבי פרלמן: "לפני כל דיון בבית המשפט בהמשך מעצרו, השב"כ עוצר את אחד מחבריו על מנת להציג מצגי שווא לשופט"

אורי לנץ

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

מעצר נוסף בפרשת "המחבל היהודי": גבר בשנות ה-30 לחייו, תושב אחת ההתנחלויות בבנימין, נעצר הבוקר (שני) בחשד למעורבות במעשים המיוחסים לחיים פרלמן, החשוד ברצח ארבעה פלסטינים במהלך שנות ה-90'. כך טוענים גורמים בקרב המתנחלים. הצעיר הוא האדם הרביעי שנעצר בחשד למעורבות בפרשה, וידוע כי היתה היכרות מוקדמת בינו לבין פרלמן. לטענת מקורבי פרלמן, מדובר בריטואל קבוע שנועד להאריך את מעצרו של פרלמן עצמו. "לפני כל דיון בהמשך מעצרו של פרלמן, השב"כ עוצר את אחד מחבריו על מנת להציג מצגי שווא לשופט", אמרו מקורביו.

פרלמן עצמו ערער בשעות הבוקר לבית המשפט העליון על הארכת מעצרו. פרקליטו, עו"ד אהרון רוזה, טען כי המעצר נועד לשבור את רוחו של מרשו, וכי ולא מתקיימות פעולות חקירה אמיתיות. בדיון האחרון בעניינו, הוארך מעצרו עד יום רביעי הקרוב.

לפני שבוע דחה בית משפט השלום בפתח תקווה בקשה דומה של פרלמן לעיון חוזר בהארכת מעצרו. זאת בעקבות תלונות של פעיל הימין, לפיהן הוא עבר התעללות קשה מצד חוקרי השב"כ. השופטת דבורה עטר אמרה בדיון כי אין ביכולתה להכריע בשלב הזה בין גרסתו של פרלמן לבין גרסת השב"כ, שדוחה את הטענות. מקורבי פרלמן אמרו אז לוואלה! חדשות כי "לא סתם השב"כ נלחם על כך שהדיונים יהיו בבית המשפט בפתח תקווה. השופטים שם הוכיחו שוב ושוב שהם חותמת גומי של השב"כ".

אתמול נעצר חשוד נוסף במעורבות בפרשה. העצור, תושב מצפה יריחו, נחקר ושוחרר לאחר מספר שעות. במהלך השבוע שעבר נעצר דוד סיטבון בחשד שסייע לפרלמן ולאחר מכן שוחרר למעצר בית בן עשרה ימים. עם שחרורו אמרו מקורביו כי "זהו עוד כישלון צורב לשב"כ, והשחרור מוכיח שבמשך כל התקופה האחרונה השב"כ רדף לשווא אחר סיטבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully