וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלם פינוי 40 הבתים בכפר אל-ערקיב בנגב

חרף החשש מעימותים, פינוי והריסת הבתים בכפר הבדואי הסמוך לעיר רהט עבר בשקט יחסי. יו"ר ועד אל-ערקיב דחה את הטענה לאי-חוקיות הבנייה ואמר כי למשפחות שפונו "הגג הם השמיים"

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג, עריכה: יאיר דניאל)

פקחים של מנהל מקרקעי ישראל יחד עם לא פחות מ-1,500 שוטרים השלימו הבוקר (שלישי) בשקט יחסי את הריסת 40 הבתים בכפר אל-ערקיב הסמוך לעיר הבדואית רהט בנגב שנבנו לטענת המדינה באורח בלתי חוקי. האבטחה הכבדה נועדה למנוע ניסיונות של כ-300 תושבי הכפר להפריע למהלך הפינוי. לטענת המנהל, מדובר בתושבים בעלי מקומות מגורים ברהט שהחליטו להשתלט על אדמות מדינה.

בוועד אל-ערקיב דוחים את טענות המנהל בדבר אי-חוקיות הבנייה וטוענים כי הבעלות על הקרקע עדיין לא הוכרעה והיא נידונה בבית המשפט. מדובר בתושבים שפונו מהמקום בשנות ה-50' ושבו להתיישב בו לפני כעשור. לדברי יוסף אבו זיאד, "אנשים בנו כאן בתים כי ברהט אין כבר מקום לגור בו". אבו זיאד מוסיף כי "התושבים התגוררו במקום עם משפחותיהם למרות התנאים הקשים, ועדיין המדינה לא אישרה להם לחיות על האדמות שלהם". אבו זיאד הוסיף כי המשפחות שפונו נותרו מחוסרות בית, "הגג שלהם זה השמיים והקרקע היא האדמה". אחת מתושבות הכפר שאלה מה יעלה בעתיד מגוריה. "איפה נשים את הילדים עכשיו? נזרוק?", היא שאלה, "אפילו לחיות לא מתנהגים ככה".

חבר הכנסת טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר בתגובה להרס הבתים כי מדובר במבצע רחב היקף לפינוי בדואים מאדמותיהם. הוא האשים את הממשלה באימוץ מדיניות כוחנית, ברוטלית ומסוכנת ואמר כי היא נוהגת כלפי הבדואים כאילו מדובר באויבים. "מה שמתרחש זה מעשה טרור של הממשלה נגד אזרחי המדינה הבדואים בחסות החוק. המשך הלחץ יוביל לפיצוץ ואינתיפאדה". א-סנע קרא לוועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל להתכנס מיד כדי לדון בגיבוש דרכים להתמודד עם המצב והוסיף כי "הכוחנות הזו לא תשבור את רצוננו וכל הבתים שנהרסו ייבנו מחדש".

עדכון ראשון: 09:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully