וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי הלוחם שנמלט: בני לא ברח בשל מצוקה נפשית

יהושע בריינר ורמי שני

23.7.2010 / 11:25

אביו של נדב היימן לוחם סיירת מטכ"ל שנעלם למשך קרוב ליממה במהלך אימון ביער חרובית אמר כי בנו "לא סבל מכל מצוקה נפשית". האב האשים גם את התקשורת בדיווחים לא מדויקים ואמר כי הוא מאמין שבנו יחזור לשירות במהרה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: לירז ליבנה)

בננו יחזור במהרה לשירות קרבי ויתגבר על המשבר שפקד אותו - כך אמרו היום (שישי) הוריו של לוחם סיירת מטכ"ל נדב היימן שנעדר אתמול במשך קרוב ליממה. אביו נמרוד היימן אמר לקול ישראל כי בנו "לא ערק ולא העריך שמחפשים אחריו. הוא לא פעל ממצוקה נפשית, אלא בשם אי הבנה או אי הסכמה". הוא טען כי הדיווחים בתקשורת סבלו מאי דיוקים חמורים. נדב היימן הגיע בליל אמש לבית הוריו במושב כוכב מיכאל לאחר שנמלט אתמול בשעות הבוקר המוקדמות מאימון של יחידתו בסיירת מטכ"ל ביער חרובית.

מוקדם יותר הבוקר אמר גורם בכיר בצה"ל כי לא זכור לו "מקרה כל כך חריג ביחידה כל כך מובחרת". וכך, בצה"ל נשמו לרווחה עם חזרתו לביתו, ויחד עם זאת הביעו תרעומת בגין החלטתו לברוח מאימון הניווט ביער חרובית. לדברי גורמים בצה"ל, היקף החיפושים אחר החייל, בהם לקחו חלק מאות בני אדם, נאמד בכמה מיליוני שקלים.

גורמים ביחידת סיירת מטכ"ל שוחחו אמש עם היימן, אשר צפוי ככל הנראה לבלות את השבת בביתו ולהישפט בפני מפקדי היחידה בתחילת השבוע הבא. בתוך כך, בצה"ל משלימים את תחקיר האירוע, ובמסגרתו משוחחים מפקדי היחידה גם עם חבריו של החייל, על מנת לבדוק מדוע הם לא העלו בפניהם את הקשיים שעבר חברם.

מאות בני אדם סרקו במשך שעות

"צריך להבין שמדובר במסלול הכי קשה בצה"ל, בו מעמידים את החייל בפני מבחני סף קשים מאוד, הן מבחינה נפשית והן מבחינה פיזית. רבים מהם לא עומדים בלחץ", אמר גורם ביטחוני. "מדובר בחבר'ה צעירים שמנסים להצליח בכל מחיר. אבל לא כל אחד מצליח לעמוד בעיקר בקשיים הנפשיים שמוטלים עליו, ואתמול ראינו כנראה דוגמה טובה לכך. בסופו של דבר, מה שחשוב זה שהוא חזר בריא ושלם. בכל מקרה, לא זכור מקרה כל כך חריג ביחידה כל כך מובחרת", הוסיף הגורם.

בצה"ל עתידים לבדוק מדוע לא עלה בפני מפקדי היחידה המלווים את מסלול ההכשרה החשד שהחייל עומד בפני שבירה מנטלית, ובמסגרת זו יתקיימו שיחות עם החיילים. עם זאת, טרם הוחלט בצה"ל כיצד לנהוג בחייל עצמו. ככל הנראה, היימן לא ימשיך ביחידה בין השאר בעקבות חשיפת זהותו.

עדכון ראשון: 9:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully