וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט: פרלמן יוכל להיפגש עם עו"ד בנוכחותי

איילה חננאל

22.7.2010 / 14:24

בית המשפט העליון דן בערעורו של פעיל הימין החשוד ברצח פלסטינים, לאפשר לו להיפגש עם עו"ד. במהלך הדיון הציע השופט אדמונד לוי לקיים מפגש קצר בנוכחותו בין הפרקליט לבין החשוד, אולם אלה דחו את ההצעה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט העליון הציע בצהריים (חמישי) פשרה, לפיה חיים פרלמן, פעיל הימין החשוד ברצח פלסטינים, ודוד סיטבון, החשוד במעורבות במעשים, יוכלו להיפגש עם עורכי דינם. זאת לאחר שהשניים ערערו על החלטת בית המשפט המחוזי שלא לאפשר להם להיפגש עמם.

שופט בית המשפט העליון אדמונד לוי הציע לעורכי הדין שרון נהרי ואריאל עטרי, המייצגים את פרלמן וסיטבון, להכניס את העצורים לאולם ולאפשר להם פגישה קצרה בפניו. עורכי הדין דחו את ההצעה וטענו כי זכותם האלמנטרית של העצורים לראות עורכי דין ללא נוכחות גורמים נוספים ולקבל ייעוץ משפטי כמו כל חשוד. לאחר מכן, יצאו עורכי הדין, והשופט שוחח לבדו עם שני החשודים. נציגי המדינה אמרו כי נוכח החשדות נגד השניים יש להמשיך ולאסור את המפגש עם עורכי הדין. השופט לוי צפוי להכריע בסוגייה בשעות הקרובות.

כאשר יצא פרלמן מבית המשפט ברכב של שירות בתי הסוהר, ניסו מספר פעילי ימין לחסום אותו באמצעות רכב משלהם ובהתגודדות רגלית. כוח משטרה שהיה במקום מנע בעדם לעשות כן, והרכב המשיך בנסיעתו.

אתמול, בדיון שנערך בערעור פרלמן בבית המשפט המחוזי, קבע השופט אברהם טל שיש חשש שמפגש של פרלמן עם פרקליטו עלול להוביל לשיבוש החקירה. בעקבות זאת החליט פרלמן לערער על ההחלטה לעליון. פרקליטו של פרלמן, עו"ד שרון נהרי אמר אתמול כי "לא יעלה על הדעת שמזה שבעה ימים מונעים ממנו להיפגש עם עו"ד. זכות ההיוועצות היא קודש הקודשים במדינה דמוקרטית, וגם אם יש מקום בעבירת ביטחון למנוע מפגש כזה, אסור שהדבר יעלה על מספר ימים. האיזון נפגע וזכויותיו של מרשי נפגעות".

"זכות אלמנטרית"

שופט בית המשפט העליון אדמונד לוי מתח אתמול ביקורת נוקבת על התנהלות השב"כ, שלא הביא את פרלמן ודוד סיטבון, החשוד שסייע לפרלמן, לדיון בעניין מניעת מפגש עם עורכי דינם. "לא יכול להיות שהחשודים מבודדים מהעולם החיצון ולא יכולים לדעת על זכויותיהם", אמר לוי בערעור על מניעת מפגש עם עורכי הדין. "לא ראיתי התנהגות כזאת כל ימי חיי. יש נאשם שמנותק מהעולם, זכותו האלמנטרית לדעת מה מתרחש. זה המינימום שניתן לעשות". עם זאת, השופט לוי נמנע מלדון בשאלת המפגש עם עורכי הדין מכיוון שתוקפו של הצו שעליו ערערו השניים הסתיים.

האגודה לזכויות האזרח פנתה כבר בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, על מנת שיפעל להסרת צו מניעת מפגש עם עו"ד, שהוחל על פרלמן. עו"ד לילה מרגלית, ראש תחום זכויות בפליליים באגודה לזכויות האזרח, כתבה כי "זכותו של חשוד להיפגש עם עורך דין היא זכות יסוד חוקתית, המהווה ערובה חיונית להבטחת חקירה הוגנת ולשמירה על זכויותיו כעצור. עצור שנחקר למשך ימים ארוכים ללא עורך דין עלול להיות חשוף לאמצעי חקירה פסולים ואף לעינויים, ונשללת ממנו כל אפשרות ממשית להתגונן מפני הפגיעה בחירותו. מניעת המפגש מעמיקה באופן מסוכן את הלחץ הנפשי הכבד, הכרוך בכל מעצר וחקירה, ובכך יוצרת סכנה משמעותית למסירת הודאות שווא ולהיווצרותם של עיוותי דין".

לפני כשבוע הותר לפרסום כי פרלמן, בן ה-30, נעצר בחשד כי דקר למוות שני פלסטינים בשנת 1998 וכי היה מעורב בעוד מספר ניסיונות רצח בדקירה. פרלמן זכה לכינוי "הדוקר הסדרתי" לאחר שעל פי החשד דקר מספר בני מיעוטים בשכונות חרדיות בירושלים. פרלמן, נשוי ואב לשלושה, למד לשעבר בישיבת "הרעיון היהודי" בירושלים המזוהה עם משנתו של הרב מאיר כהנא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully