וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: תושב מג'דל שמס חשוד בריגול

איילה חננאל ועידן אבני

12.7.2010 / 16:23

יממה לאחר המהומות בכפר הדרוזי ברמת הגולן, הותר לפרסום כי תושב מג'דל שמס נעצר בחשד לביצוע עבירות נגד בטחון המדינה. הצעיר, בן 27, חשוד בריגול, מגע עם סוכן זר ומסירת מידע לאויב. אביו: "בני לא עשה את מה שמייחסים לו"

טל אנגלנדר

הותר לפרסום: שוטרי היאחב"ל (היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית) - להב 443 והשב"כ, עצרו אתמול (ראשון) את פדא שאער, תושב הכפר מג'דל שמס בן 27, בחשד לעבירות נגד בטחון המדינה. בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום את מעצרו בשמונה ימים.

שאער, מוסיקאי במקצועו, נעצר במקביל לפעילות שנערכה אמש בכפר בחשד לעבירות של ריגול, מגע עם סוכן זר ומסירת מידע לאויב. מדובר בחקירה סמויה שנוהלה על ידי אנשי היאחב"ל ושב"כ מאז חודש יוני האחרון. הדיון בהארכת המעצר התקיים היום בדלתיים סגורות ועל יתר פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום.

שאער חזר אתמול מצרפת ונעצר בנמל התעופה בן גוריון על ידי השב"כ. בני משפחתו אמרו כי הם מסרבים להאמין שהוא קשור לעסקי ריגול, אך כועסים יותר על החיפוש שנערך בביתם מיד לאחר מעצרו של אב המשפחה. אחיו פרחאן אל שאער אמר כי "אתמול אחי חזר ונעצר. הוא מוזיקאי שמלמד את הילדים מוזיקה. אנחנו לא יודעים משום דבר ולא מאמינים למה שאומרים. אבל זה חשד של הממשלה ואין לי בעיה עם זה, אח שלי לא מתעסק בשטויות. אנחנו כועסים על החיפוש שעשו אתמול כי המשטרה נכנסה לבית כשאין גבר בבית. שיעשו את החיפוש בכבוד".

אביו של החשוד מכחיש את החשדות שמיוחסים לבנו. לדבריו, "הוא עוסק במוסיקה שהיא הדבר שמחבר בין כל בני האדם, שאין לו לאום ושפה, אז איך אפשר להגיד עליו שהוא אדם שיעשה מעשה כזה של ריגול ומסירת מידע לאויב? בני הוא אדם טוב ולא עשה את מה שמייחסים לו.

פרקליטו של החשוד, עו"ד נביה חנג'ר, מסר כי נאסר על מרשו להיפגש עמו במשך ארבעה ימים וזאת למרות שהובא היום בפני שופט להארכת מעצר. לדבריו, "מרשי טרם זכה לשוחח עם פרקליטו ואנו שוקלים להגיש ערעור נגד ההחלטה". בנוסף טוענים בני משפחתו של החשוד כי בחיפוש שערכו אמש שוטרי היאחב"ל בביתם, השתמשו השוטרים בגז מדמיע שנורה גם לעבר ילדים ונשים, שנאלצו עקב כך להתפנות לקבל טיפול רפואי.

אתמול, החל מסביבות השעה 20:00, למעלה מעשרה שוטרים כותרו בידי כאלף בני אדם בתוך מסעדת השלום במג'דל שמס. השוטרים הגיעו למסעדה כדי לערוך בה חיפוש ונתקלו בהתנגדות מצד התושבים, אשר החלו להתגודד מחוץ למקום וליידות לעברם אבנים. לאחר מו"מ שארך מספר שעות בין המשטרה לבין נכבדי העדה, הורחקו ההמונים מהמבנה והשוטרים חולצו מהמתחם בשלום. במהלך האירוע נפגע תושב הכפר בן 40, שנפצע מרסיס זכוכית בעינו והגיע לחדר המיון בבית החולים זיו בצפת. בנוסף, צוותי מד"א שהיו במקום טיפלו בתושבת הכפר בת 28, שלקתה בהתקף חרדה ופונתה לחדר המיון בקריית שמונה. כמו כן, מספר תושבים שנפגעו מגז מדמיע טופלו במקום. בקרב השוטרים לא היו נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully