וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: "אובמה דורש לעבור למו"מ ישיר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.7.2010 / 13:31

בכיר הרשות הפלסטנית סאיב עריקאת אמר כי נשיא ארה"ב שוחח עם אבו מאזן ודרש ממנו לעבור למו"מ ישיר עם ישראל. עריקאת: "עדיין מוקדם לדבר על מועד לפתיחת השיחות"

חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת אמר היום (שני) כי נשיא ארה"ב ברק אובמה ביקש מיו"ר הרשות אבו מאזן במהלך שיחת הטלפון שקיימו לפני כמה ימים לעבור למשא ומתן ישיר עם ישראל. בראיון לתחנת רדיו פלסטינית אמר עריקאת כי הפלסטינים מוכנים לעבור לשיחות ישירות אם ישראל תקפיא לגמרי את הבנייה בהתנחלויות ותכריז שהיא מקבלת את פתרון שתי המדינות. "מוקדם לדבר על מועד לפתיחת השיחות הישירות", הוסיף.

דבריו של עריקאת עולים בקנה אחד עם אמירתו של בכיר בפתח כפי שהתפרסמה בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, כי הממשל האמריקאי החל בהכשרת הקרקע לקראת פתיחת משא ומתן ישיר בין ישראל לפלסטינים. הבכיר ציין, כי השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, צפוי להגיש לצדדים תוך מספר ימים בקשה רשמית לפתוח במשא ומתן ישיר, והוסיף, כי בימים הקרובים תיערך פגישה של הוועד הפועל של פתח כדי לדון בנושא.

גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שב והדגיש כי יש להשיג התקדמות משמעותית בשיחות הקרבה בטרם תסכים הרשות להיכנס למו"מ ישיר עם ישראל. בנאום ברמאללה ביום שבת התייחס אבו מאזן לדרישת נשיא ארה"ב ברק אובמה לפתוח במגעים הישירים, ואמר כי "אם תושג התקדמות, נמשיך למו"מ ישיר. אם לא – יהיה זה חסר תועלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully