וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין קשר בין תחלואה לחשיפה למי הקישון"

ועדת שני פירסמה מסקנותיה וקבעה כי לא הוכח קשר בין תחלואת לוחמי צה"ל לבין חשיפה למי הקישון. לוחמים שחלו ועישנו, או שהיו בסיכון במקום עבודתם, לא יקבלו פיצויים ממשרד הביטחון

"ועדת שני" בראשותו של הפרופ' עדי שני, הגישה היום (שלישי) למנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אודי שני, את דו"ח הוועדה לבחינת יישום המלצות ועדת שמגר משנת 2002 בעניין צוללי הקישון. דו"ח הוועדה חוזר על קביעת ועדת שמגר, כי מבחינה מדעית לא הוכח כל קשר בין תחלואה במחלות ממאירות לבין חשיפה למי הקישון. הדו"ח מדגיש, כי אין באמור לעיל לגבי תחולת ההסדר המקל למנוע מכל אדם הרואה עצמו זכאי להכרה, להגיש תביעה במסלול המקובל בהתאם לכללים המקובלים.

בראשה של הוועדה עמד פרופסור עדי שני - לשעבר מנהל המחלקה האונקולוגית בבית החולים קפלן, ובין חבריה היו פרופסור תמי שוחט, מנהלת המרכז הלאומי לבקרת מחלות משרד הבריאות, ד"ר ליטל קינן, סגנית מנהלת המרכז הלאומי לבקרת מחלות ועו"ד איתן לדרר, פרקליט מחוז חיפה (אזרחי).

הוועדה קבעה, כי פיצוי כספי יינתן רק לצוללים שהתאמנו בנחל מאז שנת 1975. בנוסף, על סמך מסקנות ועדת שמגר, הוועדה קבעה כי ההסדר להכרה במסלול מקל יינתן לצוללים בלבד.

כמו כן קבעה הוועדה רשימה של מחלות ממאירות שלא תהיה לגביהן הכרה, שכן לפי המידע הרפואי הקיים היום - אין להן קשר לחשיפה לחומרים שהיו במי הקישון. עוד קבעה הועדה קריטריונים נוספים להכרה, המתייחסים לגורמי סיכון אחרים כגון עישון, חשיפות תעסוקתיות אחרות וכדומה.

"הועדה קיבלה כתב מינוי לפני כשנה ממנכ"ל משרד הביטחון, במטרה לבחון את אופן יישומן של המלצות ועדת שמגר, ולהמליץ על תבחינים להכרה, במיוחד לאור התפתחויות במדע הרפואה", נכתב במסקנותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully