וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שטייניץ: "הצעת חוק שכר המינימום היא פופוליסטית"

פנחס וולף

4.7.2010 / 11:49

שר האוצר אמר כי הוא מתכוון להתנגד להצעת חוק שכר המינימום, והוסיף כי "מי שמצביע בעד שלא יתלונן שתקציב משרדו יקוצץ"

שר האוצר יובל שטייניץ (ליכוד) אמר היום (ראשון) כי הוא מתכוון להתנגד להצעת חוק שכר המינימום. בפורום שרינו של שרי הליכוד אמר שטייניץ, כי "מדובר בהצעת חוק פופוליסטית. אם היא תתקבל נאלץ לחתוך חמישה מיליארד שקל בשנתיים הקרובות ממשרדי הממשלה כדי לממן את החוק". שטייניץ הוסיף כי "מי שמצביע בעד שלא יתלונן שתקציב משרדו יקוצץ. בנוסף עלולה להיות גם פגיעה קשה ברשויות המקומיות, ובמיוחד ברשויות הבינוניות והקטנות שעלולות לקרוס. הצפי הוא שיהיה גידול חד באבטלה במקרה שהחוק יעבור, כיוון שחברות ישראליות יעדיפו להעתיק חלק מפעילותן למדינות אחרות".

הממשלה תדון היום (ראשון) בישיבתה השבועית בהצעת החוק של חבר הכנסת עמיר פרץ (עבודה) להעלות את שכר המינימום במשק בסכום של 750 שקלים, מ-3,850 ל-4,600 שקלים. השינוי יתבצע במספר פעימות ויתפרס על פני שנה ושלושה חודשים. ההצעה שבה לדיון בממשלה בעקבות ערער שהגיש שר האוצר יובל שטייניץ על אישור ההצעה לפני כחודש וחצי בוועדת השרים לענייני חקיקה.

ועדת השרים החליטה שהחוק יאושר בקריאה טרומית ולאחר מכן יתקיימו מגעים בין הממשלה לח"כ עמיר פרץ במטרה להגיע להסכמה על גובה שכר המינימום. משמעות הדבר היא כי על אף אישור ההצעה כלשונה, ייתכנו שינויים הן במבנה והן בסכומים שנקבעו לאור יוזמת הממשלה בנושא.

נושא העלאת שכר המינימום נידון כבר פעמים רבות בעבר ובשנת 2006 אף עוגן בהסכם קואליציוני בין ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט לבין ח"כ פרץ. בעת הדיון על ההצעה הוצגו לשרים גם חוות דעת של כלכלנים וכן נתונים מדו"ח בנק ישראל המצביעים על שיפור צפוי בביצועי המשק לאור אישור ההצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully