וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נעתור לבג"ץ אם בננו לא ייקבר בטקס צבאי"

27.6.2010 / 16:33

משפחת החייל יאיר ששון, שנהרג בתאונה וצה"ל מסרב לערוך לו טקס קבורה צבאי כיוון שהוכרז כעריק, מאיימת לעתור לבג"ץ. "ההחלטה שלא לקבור אותו משוללת כל תוקף משפטי"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: לירז ליבנה)

משפחתו של החייל יאיר ששון שנהרג בתאונת דרכים, וצה"ל מסרב לערוך לו טקס קבורה צבאי כיוון שהוכרז כעריק, מאיימת לעתור לבג"ץ. פרקליטם של משפחת ששון, עורך הדין שלומי ציפורי אמר כי המשפחה מבקשת לעתור לבג"ץ עוד היום (ראשון).

בשעות הצהריים פנה עורך הדין ציפורי במכתב דחוף לראש אכ"א, האלוף אבי זמיר, בדרישה להעביר לידי המשפחה את הנימוקים העומדים בבסיס ההחלטה שלא לקבור את ששון בקבורה צבאית, וזאת על מנת להגיש עתירה לבג"ץ עוד היום.

בפנייה לאלוף זמיר, שנשלחה גם לפרקליט הצבאי הראשי, נכתב כי "החלטתך שלא לאשר את קבורת החייל בבית קברות צבאי, המבוססת על הטענה בדבר היעדרותו, היא משוללת כל תוקף משפטי. כידוע, חייל אינו מפסיק להיות חייל לכל דבר ועניין גם בעת שהוא נעדר מהשירות".

לטענת פרקליט המשפחה, ששון נעדר מהשירות רק מה-29 במאי, ובכל התקופה הזו היה בקשר עם מפקדיו ואף היה צפוי לחזור לשירות בהמשך השבוע, ולכן כלל לא נחשב לעריק.

מוקדם יותר היום פורסם כי צה"ל מסרב לערוך טקס קבורה צבאי ליאיר ששון, חייל בן 19, שהוכרז כעריק ונהרג בתאונת דרכים. ששון נהרג ביום שישי האחרון בהתהפכות אופנוע שעליו רכב עם חברו סמוך לקניון הנגב בבאר שבע.

יעקב ששון, אביו של יאיר, אמר מוקדם יותר היום לוואלה! חדשות כי כלל לא ידע כי בנו ערק מהשירות. "אני בכלל לא ידעתי שהוא לא התייצב כל יום לשירות שלו. הייתי בטוח שהוא מגיע לשם כל בוקר, כשהיה יוצא", סיפר ששון. "אף אחד לא אמר לנו שהוא נפקד. כשהגיעו לכאן גורמים מקצין העיר אחרי שהוא נהרג בתאונה, אמרו לנו שהוא היה נפקד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully