וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: שיחרור ההורים מותנה בכיבוד בדין

25.6.2010 / 15:27

בג"ץ הודיע כי ההורים מעמנואל לא ישוחררו, שכן הם מסרבים לציית לפסק הדין. מוקדם יותר הגישו הורי התלמידות הצעת פשרה במסגרתה האבות הכלואים ישוחררו לפני כניסת השבת ושאר צווי המאסר יוקפאו

בג"ץ הבהיר היום (שישי) כי לא ישחרר את האבות מעמנואל הנמצאים במאסר עד אשר יודיעו לבית המשפט שבכוונתם לציית לפסק הדין שניתן בעתירה נגדם. לפי פסק הדין, שתי המגמות בבית הספר, החסידית והכללית, יאוחדו למגמה אחת, וההורים האשכנזים ישלחו את בנותיהם ללימודים במגמה המאוחדת. השופטים קבעו שידונו בבקשת הצדדים לפתוח בהליך גישור בדיון שיתקיים ביום ראשון בעניין האבות, אולם הבהירו, כי ההורים שכבר נמצאים במאסר נמצאים שם עקב הפרה של פסק דין של בג"ץ ופעילותם לסיכולו. "חובת הציות לפסק הדין היא בבחינת "מושכלת יסוד", וככזו אינה טעונה הליכי גישור כלשהם".

מוקדם יותר היום הגישו העותרים וההורים לבג"ץ בקשה משותפת לפתוח בהליכי גישור, שבמסגרתם ישוחררו האבות הכלואים עוד לפני כניסת השבת, ואילו שאר צווי המאסר יוקפאו. אולם, הפרקליטות מתנגדת לבקשה. "למען השלום, האחווה והרעות, מתבקש בית המשפט לאשר את ההצעה המצ"ב, שעיקרה העברת המחלוקת שבין הצדדים להליכי גישור, במטרה ליישב את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט מתוך הסכמה, וליתן לה תוקף של החלטה", כתבו נציגי הצדדים, עורכי הדין אביעד הכהן ומרדכי גרין.

הצדדים מבקשים שבית המשפט יורה על שחרורם המיידי של האבות הכלואים, עוד לפני כניסת השבת. בנוסף, הם מבקשים שהשופטים ישעו את ביצועם של צווי המעצר שטרם הופעלו.
שני הצדדים הסכימו למנות את הרבנים דוד יוסף ויעקב אברהם למגשרים, שינסו למצוא פתרון למחלוקת סביב ההפרדה בבית הספר.

"המגשרים ייפגשו עם הצדדים ובאי כוחם ועם כל צד שלישי כפי שימצאו לנכון לרבות גדולי תורה, פוסקי הלכה ומשפטנים ,על מנת לגבש הסדר מוסכם, בשים לב, בין היתר, לפסק דינו של בית המשפט, ושיהא בו כדי לייתר את הפעלת אמצעי האכיפה, לרבות את צווי המעצר שיצאו מתחת ידו של בית המשפט", נכתב בבקשה. הליכי הגישור אמורים להסתיים לפני פתיחת שנת הלימודים הבאה.

אולם, בינתיים הפרקליטות מתנגדת לשחרור ההורים האסורים. "אנו מקדמים בברכה כל ניסיון גישור, ככל שזה יוביל לכיבוד פסק הדין", נכתב בתגובה שהגישה עו"ד שוש שמואלי מפרקליטות המדינה, "עמדתנו היא, כי צווי המאסר אינם תלויים בדבר זולת כיבוד פסק הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully