וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפ' הנער שנדרס והופקר: חתול מקבל יותר יחס

גלעד גרוסמן

24.6.2010 / 10:26

בביהמ"ש המחוזי בפ"ת החל שלב הטיעונים לעונש במשפטם של פנינה תורן ועמרי נעים, שהורשעו בדריסתו ובהפקרתו של הנער אמיר בלחסן. אמו של הנער שהפך לצמח: "איך הדורסים יכולים להסתכל במראה?"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון. עריכה: גדי וינסטוק)

"גופו של אמיר איתנו, אך נשמתו שמחת חייו השובבות נעלמו. הוא נמצא בעולם משלו, ואנחנו כלואים איתו בבית הסוהר" – כך אמרה הבוקר (חמישי) מוניקה בלחסן, אמו של אמיר בן ה-13, במהלך הטיעונים לעונש במשפטם של פנינה תורן ועמרי נעים, שהורשעו בהפקרתו של הנער לאחר שפגעו בו בזמן שרכב על קורקינט והפכו אותו לצמח. האם ביקשה מבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, שלא להתחשב בבני הזוג ולגזור עליהם עונש גבוה יותר משלוש השנים שהפרקליטות מבקשת. האם מוניקה אמרה כי "אני מבקשת מבית המשפט להרים את הכפפה ולהגיד עד כאן, להחמיר את הענישה ולסרב לעסקת הטיעון, זה המעט שאפשר לעשות בשבילנו. על מצבו של אמיר אין מחילה ואין סליחה. אנחנו מבקשים לעשות איתם צדק ולא להתחשב בהם כי אף אחד לא מתחשב באמיר".

התאונה הקשה התרחשה באוגוסט ביהוד. על פי כתב האישום שהוגש נגד בני הזוג, נהגה תורן ברחוב נורדאו בעיר, כאשר בלחסן נכנס לפתע לתוך נתיב נסיעתם. תורן לא הספיקה לבלום בזמן, ופגעה באמיר. הוא הוטח לכביש, נפגע בראשו, נשכב ללא תזוזה ומאז מצבו קשה והוא מחוסר הכרה.

תורן, לפי כתב האישום, הבחינה שפגעה באמיר וצעקה "פגעתי בו" ו"מה עשיתי". אולם, במקום לעצור ולהגיש לו עזרה המשיכה בנסיעה, ואף ביקשה מבעלה שיחליף אותה בנהיגה, למרות שהוא סובל מבעיות ראיה ואין לו רישיון. השניים המשיכו ממקום התאונה לסניף של קופת חולים, לקחו מרשם לתרופה, ולאחר מכן נסעו למכון שטיפת כלי רכב, שטפו את הרכב והמשיכו בנסיעה לראשון לציון.

הפרקליטות הודיעה שהיא מבקשת לגזור על בני הזוג שלוש שנות מאסר, מכיוון שהם הורשעו בהפקרה בלבד כיוון שלא היו אחראיים לתאונה. בפרקליטות ציינו שיש צורך להעביר מסר ברור לגבי החובה לדאוג לחיי אדם, והוסיפו שמדובר בעונש שמאזן בין הדרישה הציבורית לבין נסיבותיהם האישיות של הנאשמים.

בני המשפחה לא קיבלו את הטענה. "אנחנו לא יוצאים מהבית. אנחנו נמצאים בסיוט מתמשך. כל החיים סובבים סביבו", סיפרה האם. "אמיר נשאר מוטל ומתבוסס בדמו על הכביש הרותח דקות ארוכות, שבמהלכן היה אפשר להזעיק עזרה ולשנות את התוצאה. איך הם יכולים להסתכל במראה?". רון שטרן, דודו של אמיר, אמר כי "כשאני נתקל בחתול בכביש, אני נעצר בצד ורואה מה קרה לו ומה אפשר לעזור. פה לא נתנו לילד אפילו תשומת לב של חתול".

עמרי נעים אמר בדיון כי הוא ואשתו מצטערים על מה שקרה, וכי הם לא התכוונו למה שקרה. "היינו בבלק אאוט", סיפר. הוא הוסיף שהוא ואשתו קוראים פרקי תהילים למען אמיר. גזר הדין יינתן בעוד כשלושה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully