וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי מציג: אני מאשים - גרסת 2010

24.6.2010 / 9:36

בראיון לביטאון ש"ס, שטח שר הפנים שורה של האשמות נגד אלה שבחרו לתקוף את מפלגתו בעקבות פרשת "בג"ץ עמנואל". לדבריו, "יש אפליה וגזענות על רקע דתי ועדתי ואיש לא יוכל לעוות זאת"

יו"ר ש"ס השר אלי ישי, הגיב להאשמות שהועלו נגד מפלגתו, בעקבות השתיקה הרועמת בכל הקשור לפרשת "בג"ץ עמנואל". בראיון לביטאון ש"ס "מיום ליום" שמתפרסם הבוקר (חמישי) בחר ישי לצאת נגד האפליה הקיימת לטענתו בחברה הישראלית כולה ולא רק בתוך המגזר החרדי. "לא ייתכן שהתקשורת תפתח במסע הסתה חסר תקדים כנגד הציבור החרדי, ומצד שני תתעלם מהאפליה הנוראה גם - ובעיקר במגזר החילוני והכללי. יש אפליה וגזענות על רקע דתי ועדתי ואיש לא יוכל לעוות זאת. חד משמעי. המציאות העגומה מדברת בעד עצמה", אמר ישי.

שר הפנים המשיך והציג חלק מהעובדות, שלטענתו מצביעות על חוסר השוויון בחברה הישראלית. "בבית המשפט העליון מכהן שופט ספרדי אחד! מתוך ארבעה עשר שופטים אשכנזים. מתוך תשעה נשיאי ביהמ"ש העליון, לא היה ולו פעם אפילו ספרדי אחד. 12 ראשי ממשלות כיהנו מאז הקמתה של מדינת ישראל, ואפילו לא ספרדי אחד. שמונה נשיאי אוניברסיטאות יש במדינת ישראל, ואפילו לא ספרדי אחד. תשעה נשיאים היו למדינת ישראל, מתוכם רק שני ספרדים".

ישי המשיך למנות את העובדות וציין כי "21 קצינים מכהנים היום בדרגת אלוף, מתוכם רק 6 ספרדיים. 19 רמטכ"לים היו למדינת ישראל, רק שישה מהם היו ספרדיים. והרשימה עוד ארוכה. אתה יודע שבכל המפלגות בכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה אין אפילו ספרדי אחד? שמונה ראשי מפלגות יהודיות, ומלבד תנועת ש"ס, אין אפילו ספרדי אחד. אז הם יטיפו לנו מוסר שרק אצל החרדים יש גזענות ואפליה?"

חלוקה בתל אביב

השר ישי המשיך בהאשמותיו ואמר כי "כמה המדינה משקיעה בעיירות הפיתוח - הקיפוח, לעומת זאת כמה המדינה משקיעה במרכז הארץ. צא נא וראה מה קורה בתל אביב, איך היא נראית כמי שנחלקה לשתי מדינות, מצד אחד שכונות הדרום, שכונת התקווה, שכונת הארגזים, שכונת שפירא, כפר שלם, המסמלות שכונות עוני ומצוקה שעד לפני זמן לא רב היו מוציאים את הדיירים מהבתים בימות הגשמים בגלל ההצפות בסלונים ובחדרי השינה, לעומת רמת אביב ושכונות הצפון. זאת המציאות ואלו העובדות, לצערי".

שר הפנים הוסיף והתייחס גם לאפליה בין המגזר הדתי לחילוני. "האפליה היא לא רק עדתית, אלא גם דתית. רק עכשיו פורסם סקר ש-80% מהמעסיקים לא מוכנים לקבל חרדים לעבודה. שמונים אחוז! אחר כך הם אומרים לנו 'צאו לעבוד'. אצלי בלשכה אחד מהעובדים המסורים הוא מוכשר מאוד, אך לא התקבל לעבודה בחברת היי טק בגלל שסירב לעבוד בשבת, וכמוהו יש עוד מאות. על זה אנו נאבקים יום יום, ועל כן הוקמה תנועת ש"ס. אני רק מתאר לעצמי אילו לא הייתה קמה תנועת ש"ס, המחאה האדירה שראינו ביום חמישי, הייתה כאין וכאפס לעומת מה שיכול היה להיות".

ישי סיכם ואמר כי "מועצת חכמי התורה כבר אמרה את דבריה שהפתרון הוא אך ורק בהידברות, כל שכן שרחוק ואסור להיות בבתי משפט. אם באמת ברצוננו לתת מזור ותרופה לכאב העצום והנורא, עלינו לפתור את הבעיות בדרך של הידברות ושל רצון טוב לפתרון הבעיה מצד כל הצדדים, ולמנוע עימותים וחיכוכים מיותרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully