וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל לאנשי המשט: ניצחתם את היישות הציונית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.6.2010 / 18:45

ראש הלשכה המדינית של חמאס נאם בתימן וחיזק את פעילי המשט שניסו לפרוץ את המצור על עזה: "המסר שלכם הגיע לכל מקום בעולם". משעל גם מתח ביקורת על הגינוי "המאכזב" מצד מועצת הביטחון

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל קרא היום (שלישי) למנהיגי מדינות ערב להיפגש ולקבל החלטה להסיר את המצור על עזה. "אני קורא גם לכל מדינות ערב ולכל מי שמנהל קשרים עם ישראל - לנתק אותם. מה שישראל עשתה הוא ביזוי של החוק הבינלאומי", אמר. הוא פנה לנוסעי המשט לעזה ואמר להם: "המסר שלכם הגיע לכל מקום בעולם. ניצחתם את היישות הציונית". בהתייחסו לפיוס הפנים פלסטיני אמר כי "זהו רגע היסטורי לפיוס. אנחנו מוכנים לו".

בנאום שנשא במהלך ביקור בצנעא מתח משעל ביקורת על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם לגנות את התנהלות ישראל בהשתלטות על המשט, וכינה אותה "מאכזבת". לדבריו, ההחלטה מעניקה לישראל גושפנקא לבצע פשעים נוספים. הוא שיבח את כווית על כך שהחליטה להוציא את עצמה מיוזמת השלום הערבית והבהיר כי המתקפה הישראלית על המשט לעזה הוא "רגע מכונן". בנוסף קרא להעמיד לדין את המנהיגים הישראלים בגין ביצוע פשעי מלחמה.

בתוך כך, בכיר חמאס מחמוד א-זהאר קרא היום למצרים להדק את יחסיה עם חמאס, על רקע החלטת מצרים לפתוח את מעבר רפיח עד להודעה חדשה. בנוסף קרא לליגה הערבית לחייב את העולם לשלוח סיוע לרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully