וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יופעל על ישראל לחץ להעלים הגרעין"

בשביל למנוע מהתפוצצות השיחות הוועידה למניעת הפצת נשק גרעיני, הסכימו ארה"ב ומצרים לדרוש מישראל להעלים כל סוג של פצצות אטום העלולות להיות בשטחה ובכך למעשה לכנותה כ מדינה גרעינית

ארה"ב ומצרים הגיעו להסכמה במסגרתה יופעל לחץ על ישראל להעלים כל סוג של פצצות אטום העלולות להיות בשטחה, במטרה להתחמק מהתמוטטות השיחות על ההסכם הגלובלי למניעת הפצת הגרעין, כך אמרו הערב (שישי) גורמים של המשלחות האמריקאית והמיצרית.

ההסכמה הגיעה לאחר ויכוחים שאיימו לפוצץ את הוועידה כולה, שהתמקדו בשאלה האם יש להגדיר במסגרת האמנה את ישראל כמדינה גרעינית. ארצות הברית דרשה כי ישראל לא תוגדר ככזו, אולם בסופו של דבר נסוגה מדרישתה במטרה למנוע מהכינוס כולו להתפוצץ, סיפר שליח לסוכנות הידיעות רויטרס.

על פי טיוטת ההסכם של המדינות החתומות על אי הפצת הגרעין, מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, יכנס את כל מדינות המזרח התיכון ב-2012 במטרה לדון בדרכים להפוך את האזור לנקי מנשק גרעיני או כל נשק אחר להשמדה המונית. כמו כן על פי הטיוטה תתבקש ישראל לחתום על הסכם אי ההפצה ולאפשר לסוכנות הגרעין של האו"ם לפקח על מוסדות הגרעין שלכאורה נמצאים ברשותה.

כאמור, השיחות בדבר קיום ועידה לאישרור הסכם אי הפצת הנשק הגרעיני ב-2012 הנערכות בניו יורק, עמדו לפני פיצוץ בגלל מחלוקת בין ארה"ב ובנות בריתה לבין מצרים בדבר הנשק הגרעיני שיש לכאורה לישראל. דיפלומט מערבי המקורב לשיחות אמר כי המצב "לא מעורר תקווה". לדבריו, "הערבים עומדים בפני בחירה ברורה – לבייש את ישראל או לקדם את הוועידה לקראת מזרח תיכון חופשי מנשק להשמדה המונית".

עם זאת, נאמר כי לא ברור האם בכוונת אירן לנסות ולהכשיל את ההסכם למרות על אף ההסכמה בין ארה"ב למצרים. הוועידה לאישרור הסכם אי הפצת נשק הגרעין בעוד שנתיים קרוב היה להיחתם לאחר דיונים ופגישות שנערכו בחודש האחרון בין 189 המדינות החתומות על הסכם אי הפצת הנשק הגרעיני הנוכחי. "יש לנו הסכם שכולם יכולים לקבל" אמר דיפלומט מערבי לסוכנות הידיעות, "עכשיו נותר לשאול האם אירן תעשה את הדבר הנכון ותכבדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully