וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל העורף: רבים לא שמעו את האזעקה

פנחס וולף, קובי מנדל, יהושע בריינר ואריאל נוי

26.5.2010 / 11:32

כחלק מתרגיל העורף נשמעה בשעה 11:00 צפירה עולה ויורדת אשר הייתה אמורה לסמן לתושבים לרדת למקלטים. במוקדים רבים בת"א ובי-ם התקבלו תלונות כי לא שמעו כלל את הצפירה. פיקוד העורף: "חלק ממטרות התרגיל הוא גם לאבחן היכן ישנן תקלות ולאתר אותן"

שי מכלוף

(צילום: עוז מרון, טל אנגלנדר, שי מכלוף, קריינות: רועי כ"ץ, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

תרגיל העורף הלאומי - "נקודת מפנה 4" עלה היום (רביעי) מדרגה, והגיע לשיאו כאשר מרבית אזרחי ישראל נקראו לדמות מצב שבו ישראל נמצאת תחת מתקפה של טילים. אך במספר מוקדים בתל אביב ובירושלים התלוננו התושבים כי כלל לא שמעו את הצפירה. מפיקוד העורף נמסר כי התקבלו מספר תלונות בנושא מירושלים, אך הם אינם מכירים על תלונות של אזרחים שלא שמעו את הצפירה בתל אביב.

מפיקוד העורף נמסר בנוסף כי "אזרח שבאיזור מגוריו נשמעה צפירה באופן חלש או שלא נשמעה כלל, מוזמן להתקשר למוקד פיקוד העורף. חלק ממטרות התרגיל הוא גם לאבחן היכן ישנן תקלות ולאתר אותן".

בדובר צה"ל אמרו כי "אחת ממטרות התרגיל היא לבחון את מערך האזעקות הארצי ולאתר תקלות במערכות האזעקה". בצה"ל מבקשים מאזרחים שנתקלו בתקלות נוספות בשמיעה האזעקה לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 1207. "דובר צה"ל ופיקוד העורף מודים על הסבת תשומת הלב לתקלות במערכת האזעקה", נמסר.




למרות התקלות בירושלים, בכנסת הצפירה נשמעה היטב. מליאת הכנסת החלה את ישיבתה היום בשעה 10:50 וזאת במקום בשעה 11:00 שבה מתחילה ישיבת המליאה בכל יום רביעי. כשנשמעה הצפירה יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין הכריז על הפסקה בדיוני המליאה וכ-20 חברי הכנסת שנכחו במליאה יצאו למרחב המוגן. יתר עובדי ומבקרי הכנסת הוכנסו בידי משמר הכנסת למרחבים מוגנים שנפרסו במשכן. עם הישמע האזעקה נשמע גם כרוז ברחבי הכנסת שהודיע כי כעת חל "תרגיל נפילת טילים ועל כל השוהים בבניין להישמע להוראות אנשי המשמר".

יתקיימו תרגילים בכל הארץ

ועד ההורים באשקלון שהחרים את התרגיל כמחאה על העיכוב במיגון מוסדות החינוך בעיר הגדיר את החרם כמוצלח. לדבריהם, 50 בתי ספר, מהם 10 בתי ספר תיכוניים נטלו חלק בשביתה ולא לקחו חלק פעיל בתרגיל. בתוך כך, בחלק מיישובי שער הנגב נשמעה התרעת "צבע אדום" במקביל להישמע הצפירה, אולם התברר כי מדובר בהתרעת שווא.

כחלק מהתרגיל במהלך היום יתקיימו מספר תרגילי שטח בכל הארץ, כאשר בין היתר יתקיים תרגיל מרכזי בבסיס הקריה בתל אביב, שם יתרגלו תרחיש של נפילת טילים על בסיס המטה הכללי. תרגיל דומה, בו גם אירוע של התמודדות עם חומרים מסוכנים, יתרחש בנמל אשדוד. בצפון הארץ יערכו מספר נרחב יותר של תרגילים בהם אירוע בבית החולים רמב"ם בחיפה. התרגיל בבית החולים החל לאחר הישמע האזעקה ומטרתו לדמות קליטת נפגעי טיל כימי שנפל כביכול בחיפה. כחלק מהתרגיל בית החולים פועל במתכנות חירום על פי נהלים ותרגולות בעבר.

חוץ מהיערכות מערכת הביטחון, גם צוותי הצלה וחירום של מד"א, בשיתוף כוחות משטרת ישראל, כיבוי אש ופיקוד העורף פרוסים ברחבי הארץ. הצוותים המשותפים ערוכים מול תרחישים שונים, הבאים לבחון את מוכנות כוחות ההצלה בשטח.

בנוסף לכך יפעלו בפיקוד העורף במהלך היום וכן וביום חמישי בחלוקת ערכות מגן על ידי חיילים בשמונה יישובים: טירת הכרמל, צפת, יקנעם, תל אביב, חולון, ראשון לציון, פ"ת ובצור הדסה הסמוך לירושלים, שם תפעל ניידת חילוק ערכות. מלבד הצפירה המרכזית, יושמעו עוד כעשרים צפירות ברחבי הארץ, מהן יתבקשו האזרחים להתעלם, על מנת לבחון את מערכת ההתראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully