וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר: להציב בהקדם את "כיפת ברזל" בשטח

25.5.2010 / 11:39

דו"ח שהוגש לכנסת קובע כי קצב פיתוח המערכת ליירוט רקטות הוא "בלתי מתקבל על הדעת לנוכח האיומים". ח"כ דיכטר: "יש להציב את המערכת בשטח כדי להרתיע את ארגוני המחבלים"

"אנחנו קוראים לפרוס בשטח את הסוללות החדשות של כיפת ברזל, לכשתהיינה מבצעיות, ולא להחזיקן בבסיסים עורפיים" – כך אמר הבוקר (שלישי) יו"ר ועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניית הכוח, ח"כ אבי דיכטר (קדימה), לאחר שהניח על שולחן הכנסת את מסקנות הביניים מבדיקת נושא ההגנה האקטיבית למניעת פגיעה בעורף. בנוסף קבע דיכטר כי נוכח האיומים על ישראל, קצב פיתוח המערכת הוא "בלתי מתקבל על הדעת".

"הוועדה קוראת למערכת הביטחון לבחון מחדש ובאופן מיידי את היקף ההצטיידות שנקבע בהיערכות הרב שנתית", קבע ח"כ דיכטר. "קצב ההצטיידות שנקבע בצה"ל הוא בלתי מתקבל על הדעת, נוכח האיומים מזה והמענה המבטיח שהמערכת יודעת לתת מזה". לפיכך בירך דיכטר על ההחלטה שהתקבלה בסנאט האמריקאי בשבוע שעבר להעביר לישראל סכום של 205 מיליון דולר לפיתוח "כיפת ברזל". "ייתכן שההצבעה האמריקאית בקונגרס ובסנאט על הסיוע לישראל תהיה נדבך משמעותי מבחינת היקף ההצטיידות הנדרש", הוסיף.

"כיפת ברזל - המערכת הטובה ביותר"

דיכטר ציין את חשיבות פיתוח המערכת לשם מיגונה המיידי של ישראל מפני רקטות ואפשרויות תקיפה אחרות. "הוועדה קוראת למערכת הביטחון לקבוע את מספר הסוללות שנכון להצטייד בהן מבחינה מבצעית, ולאור זאת לבצע את ההצטיידות במידה הנדרשת. עוד אנחנו קוראים לפרוס בשטח את הסוללות החדשות לכשתהיינה מבצעיות ולא להחזיקן בבסיסים עורפיים. גם כדי לטפל ב'טפטוף הרקטות' מידי שבוע, וגם כדי להגביר את תחושת הביטחון. דיכוי התיאבון אצל ארגוני המחבלים, יכול להיות משקל מכריע"

בנוסף, דיכטר ציין לטובה את הבחירה במערכת "כיפת ברזל" ואמר כי "הוועדה השתכנעה שהבחירה של מערכת הביטחון בכיפת ברזל היתה הגיונית ונכונה. הביצועים של כיפת ברזל, תפיסת ההפעלה שנבנתה סביבה הפכו אותה לעדיפה על פני מערכות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully