וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "צ' קוריאה אחראית להטבעת הספינה"

ארה"ב הגיבה לפרסום תוצאות החקירה של דרום קוריאה, לפיהן צפון קוריאה היא זו שהטביעה את הספינה הדרום קוריאנית לפני כחודשיים. "זו פרובוקציה, ויהיו לכך השלכות"

ארה"ב מקשיחה את עמדתה מול צפון קוריאה: מחלקת המדינה האמריקאית התייחסה הערב (חמישי) להודעת דרום קוריאה, לפיה צפון קוריאה היא האחראית להטבעת הספינה הדרום קוריאנית על ידי טיל שיוט לפני כחודשיים. בהודעה שמסר דובר מחלקת המדינה פי ג'יי קראולי נאמר, כי "זו הייתה פרובוקציה מצדה של צפון קוריאה, ובהחלט יהיו לכך השלכות".

במקביל, שר ההגנה רוברט גייטס אמר, כי דרום קוריאה היא זו שתחליט כיצד להגיב לתקרית. עם זאת, גייטס דחה את הטענה כי ארה"ב לא יכולה להגיב לתוקפנותה של צפון קוריאה, בגלל מעורבותה בעירק ובאפגניסטן. הוא ציין, כי אם תהיה בעיה בקוריאה, תוכל ארה"ב להשתמש בחילות האוויר והים שלה.

גייטס הוסיף כי מדינתו מקיימת התייעצויות עם סיאול, אך דרום קוריאה היא זו שתחליט כיצד להגיב. הוא הדגיש, כי ארה"ב תומכת בממצאי החקירה של דרום קוריאה. עם זאת, רמטכ"ל צבא ארה"ב, האדמירל מייקל מולן, אמר כי הכוננות של הכוחות האמריקאים בדרום קוריאה לא עלתה בעקבות ההודעה על ממצאי החקירה.

מוקדם יותר היום דיווחה התקשורת בדרום קוריאה, כי מחקירת תקרית טביעתה של ספינה של חיל הים הדרום קוריאני במרץ בה נהרגו 46 מלחים, עלה באופן חד משמעי שהטורפדו שהביא לטביעתה של הספינה היה טורפדו צפון קוריאני. בעקבות ממצאי החקירה אמר נשיא דרום קוריאה לי מיונג-באק כי סיאול תנקוט אמצעים תקיפים נגד צפון. "ננקוט צעדים תקיפים נגד הצפון ובאמצעות שיתוף פעולה בינלאומי עלינו לגרום לצפון קוריאה להודות בטעותה", אמר נשיא דרום קוריאה לראש ממשלת אוסטרליה קווין ראד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully