וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה: טורפדו של הצפון הטביע הספינה

חוקרים בדרום קוריאה טוענים כי יש בידיהם הוכחה לכך שצפון קוריאה שיגרה טורפדו שהטביע ספינת מלחמה דרום-קוריאנית לפני כחודשיים. בתקרית נהרגו 46 מלחים. נשיא דרום קוריאה: "ננקוט צעדים תקיפים נגד הצפון"

חקירת תקרית טביעתה של ספינה של חיל הים הדרום קוריאני במרץ בה נהרגו 46 מלחים העלתה באופן חד משמעי שהטורפדו שהביא לטביעתה של הספינה היה טורפדו צפון קוריאני, כך דיווחה הלילה (חמישי) התקשורת במדינה. בעקבות ממצאי החקירה אמר נשיא דרום קוריאה לי מיונג-באק כי סיאול תנקוט אמצעים תקיפים נגד צפון. "ננקוט צעדים תקיפים נגד הצפון ובאמצעות שיתוף פעולה בינלאומי עלינו לגרום לצפון קוריאה להודות בטעותה", אמר נשיא דרום קוריאה לראש ממשלת אוסטרליה קווין ראד.

התקשורת הביאה את דבריו של גורם בכיר בממשלה הדרום קוריאנית אשר אמר כי החוקרים מצאו כיתוב על מנגנון ההנעה של הטורפדו, אשר נמצא בקרקעית הים, ואשר תואם עיצוב מוכר של חברה לייצור טורפדו צפון קוריאנית.

"אין שום הסבר הגיוני אחר", נמסר בדו"ח החקירה לטביעת הספינה אשר כלל מומחים אזרחים ואנשי צבא מארצות הברית, בריטניה ושבדיה. מודיעין שנאסף ביחד עם ארצות הברית, בריטניה ואוסטרליה הראה כי צוללות צפון קוריאניות ככל הנראה קיימו פעולה ליד המקום בו טבעה הספינה וכי צוללות של מדינות שכנות באותו הזמן היו במים הטריטוריאליים שלהן.

"בהתבסס על כל העובדות הרלבנטיות וניתוחן הגענו למסקנה שהספינה צ'אונן הדרום קוריאנית טבעה כתוצאה מפיצוץ תת ימי אשר נגרם על ידי טורפדו של צפון קוריאה", נכתב בדו"ח החקירה. "העדויות מצביעות על כך שהטורפדו נורה בידי צוללת של צפון קוריאה".

צפון קוריאה מכחישה כי היא אחראית לתקיפת הספינה והאשימה את הדרום בכך שממשלתו משתמשת בתקרית לרווח פוליטי ולהחמיר את הקשרים המעורערים בין שתי הקוריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully