וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבקשה נדחתה: ענת קם לא תזכה לשימוע

17.5.2010 / 16:40

היועץ המשפטי לממשלה לא יקיים שימוע בעניינה של החיילת לשעבר, המואשמת בהדלפת מסמכים סודיים ל"הארץ". במכתב מטעמו לפרקליטיה נאמר כי ההחלטה להגיש כתב אישום בלא שימוע היתה תקינה

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין דחה את בקשת פרקליטיה של ענת קם, הנאשמת בריגול לאחר שהדליפה מסמכים סודיים, לערוך שימוע בעניינה. כך מסר היום (שני) עורך הדין רז נזרי, עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה, לעורכי דינה של קם, אביגדור פלדמן ואיתן להמן. פרקליטיה של קם דרשו לבטל את כתב האישום שהוגש נגד מרשתם, עד לקיום שימוע בעניינה.

לדברי נזרי, "ההחלטה על הגשת כתב אישום, הכולל עבירות חמורות, בצירוף הגשת בקשה למעצר עד תום הליכים של מרשתכם, ניתנה לאחר לא מעט ישיבות והתייעצות שנערכו בעניין בדרגים בכירים ביותר".

על המגעים מול העיתונאי אורי בלאו, שקיבל מקם את המסמכים המסווגים, אמר נזרי כי "אכן היועץ המשפטי לממשלה הקודם, אישר בשעתו את ההסכם שנעשה עם באי כוחו של אורי בלאו, וכך גם היועץ המשפטי לממשלה הנוכחי ממשיך ללוות מקרוב את המגעים מול בלאו, ולקבל החלטות בענין ככל הנדרש; ואולם, ביחס לבלאו קיימת הרגישות המובנת הנובעת מהיותו עיתונאי, ועל אף מעורבות היועץ המשפטי בטיפול בעניינו, עדיין אין משמעות הדברים כי החלטה בעניינה של מרשתכם טעונה בהכרח אישור או הכרעת היועץ המשפטי לממשלה". נזרי הפנה את עורכי דינה של קם לפרקליטות שכן, לדבריו, היא הגורם המוסמך לטפל בתיק.

אתמול דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב את בקשתה של קם, המואשמת בהדלפת מסמכים מסווגים לעיתונאי הארץ מלשכת אלוף פיקוד המרכז בה שירתה כפקידה, לצאת לשעתיים של "התרעננות" מחוץ לביתה בכל יום. השופט, עודד מודריק, קבע כי אין נסיבות חדשות בעניינה המצדיקות שינוי בתנאי המעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully