וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נמשיך לבנות ולהיבנות בירושלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו משגר מסר ברור לרשות הפלסטינית ולארצות הברית בטקס יום ירושלים. "לעולם לא נחזיר את ירושלים להיות שוב עיר חלוקה, קודרת וחצויה. נמשיך לבנות ולהיבנות בירושלים, נמשיך לתכנן, לפתח וליצור"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: עידן גוראל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (רביעי) בטקס הזכרון הממלכתי לציון 43 שנים לשחרור ואיחוד ירושלים בגבעת התחמושת.

נתניהו אמר בנאומו כי ישראל תמשיך לבנות בירושלים ואין בכוונת הממשלה להפסיק את הבנייה. "אי אפשר לפרוח וליצור ולהתפתח בעיר מחולקת לשניים. אי אפשר לחלק ולהקפיא עיר תוססת ויוצרת. יום שחרור ירושלים הוא היום שבו העיר ירושלים התחילה לנשום לרווחה ולפרוש כנפיים לטובת כל תושביה היהודים והערבים כאחד. ישראל הנהיגה חופש פולחן לכל הדתות. לעולם לא נחזיר את ירושלים להיות שוב עיר חלוקה קודרת וחצויה. נמשיך לבנות ולהיבנות בירושלים. נמשיך לתכנן, לפתח וליצור. אנחנו הדור שזכה לראות את שחרור ירושלים ואת חזרתנו למקומות הקדושים לעמינו ואנחנו צריכים להנחיל את הזכות הזאת לילדינו ולנכדיו".

נתניהו התייחס למשא ומתן עם הפלסטינים ואמר כי "אנו שואפים לשלום, אנו פועלים לשלום ואני מאמין שנשיג שלום. מי שמציג את בעיית השלום ובעיית ירושלים יואיל לזכור שכשירושלים הייתה חצויה לא היה שלום הייתה מלחמה. כל צד יעלה את דרישותיו במו"מ, בסופו של דבר ההכרה בזכותו של העם היהודי לחיות בארצו ובבירתו היא איננה מכשול לשלום אלא היא המפתח לשלום ואנחנו מייחלים לשלום".

"העיר הגדולה בארצנו"

נתניהו פתח את דבריו והתייחס לקרבות על גבעת התחמושת. "כאן על הגבעה הזו התחולל הקרב שפתח את השער לאיחוד ירושלים. אנו מוקירים את גבורת הלוחמים, את דבקותם במשימה, את עוז רוחם. אנו מרכינים את ראשינו לזכר הלוחמים שנפלו בקרב על ירושלים. זמן קצר לפני שפרץ הקרב הזה כתבה נעמי שמר את שירה המופלא ירושלים של זהב והעם כולו התרגש לשמע השיר שביטא את געגועיו למקומות הקדושים ביותר בתולדותינו".

נתניהו סיפר גם על תחושותיו בתקופה זו. "בתקופת ההמתנה מילאנו שקים וצה"ל נערך, ובחמישה ביוני נפלו פגזים ממרומים, שכונותיה של ירושלים ורחובותיה הופגזו. אל בני הדור שלי, שהיו נערים אז, התחילו להגיע שמועות בין השהייה במקלטים והשוטטות ממבנה למבנה".

"שמענו גם את רעש הקרבות. שמענו על נפילתם של לוחמים שהכרנו אותם וליבנו דאב. במקביל שמענו רחש של משהו גדול מאוד מתרחש. משהו רב הוד. רק לאחר מכן גילינו את כל הפרטים של קרבות הגבורה", אמר ראש הממשלה.

מוקדם יותר נאם גם נשיא המדינה שמעון פרס בטקס ואמר כי ירושלים היא בירת ישראל לנצח. "בעינינו ירושלים אינה שדה קרב אלא מחוז חפץ לעמנו, למאמינים, לנושאים צדק לאדם, ותקווה לצאצאיו", אמר הנשיא. "גם היום מרחפים עננים קודרים בשמינו. אינני מציע שנעצום את עינינו לאיום. בשום פנים ואופן לא. אך אנחנו לא ניבהל ולא נתפתה. הארץ שלנו ברוכה באנשים טובים וחזקים. היא ארץ של תושייה ואמונה המבטיחים את העתיד".

"מאז נפלו החומות חוזרת ירושלים לתפארתה ההיסטורית. מתפתחת ככרך רבגוני ושוקק, לעיר הגדולה בארצנו. למטרופולין מיוחד במינו. ירושלים היא בירת ישראל לנצח והיא עיר פתוחה לכל המאמינים", אמר פרס בסוף דבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully