וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסידי אליאור חן הורשעו בהתעללות בקטינים

12.5.2010 / 9:47

ארבעה מחסידיו של "הרב המתעלל": דוד קוגמן, אברהם מסקאלצ'י, רועי צורף ושמעון גבאי הורשעו בכך שביצעו "תיקונים" בילדים, בין השאר באמצעות הכאות, טלטולים, שריפת אצבעות ומניעת מזון ושתייה. השופטת: "פרשה מזוויעה, בלתי נתפסת"

ארבעה מחסידיו של אליאור חן שכונה גם "הרב המתעלל" הורשעו הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים בהתעללות בקטין, חבלה בכוונה מחמירה, שיבוש מהלכי משפט וסחיטה באיומים של מספר קטינים בביתר עילית. המורשעים הם דוד קוגמן, אברהם מסקאלצ'י, רועי צורף ושמעון גבאי. הם הורשעו בכך שביצעו "תיקונים" בילדיה של "האם המתעללת" מירושלים, בין השאר באמצעות הכאות, טלטולים, שריפת אצבעות ומניעת מזון ושתייה.

לפי כתבי האישום שהוגשו לפני כשנתיים, הארבעה ביצעו שורה ארוכה של מקרי התעללות קשים בילדיה של האם. בין השאר, קוגמן הורשע בכך שהצמיד תנור חשמלי לאחד הילדים ושפך אלכוהול ומלח על פצעיו. כתוצאה מכך נאלץ הילד לעבור ניתוח השתלת עור ברגליו. הוא הכה וטלטל ילד אחר עד אובדן הכרה. כמו כן, קוגמן ומסקאלצ'י הורשעו בכך שהכו את אחד הילדים עם פטיש עץ והכניסו אותו לתוך מזוודה.

הארבעה, יחד עם חן, השקו את הילדים בעראק, האכילו בצואה, הכו אותם,הכריחו את אחד הילדים לשתות מאסלה, שפכו על הילדים מים קרים ואז סגרו אותם מחוץ לבית במזג אוויר קר ועוד. אחד הילדים, שהיה בן שלוש וחצי בעת שבוצעו ההתעללויות, עדין נמצא בתרדמת.

"אבדן עמוד שדרה מוסרי"

"גל גדול של מעשי אלימות מחרידים איים להטביע את ילדי משפחת ש', שמונה במספר. הגל, שהלך והתעצם במהלך השנה שקדמה לחשיפת הפרשה בה תעסוק הכרעת הדין, הגיע לשיאו בשבועות האחרונים שקדמו לה. משנסוג הגל, נמצאו ילדי המשפחה מותשים וחבולים, בין בגופם, בין בנפשם", כתבה השופטת נאוה בן אור בהכרעת הדין. היא הוסיפה ש"הפרשה שהלכה ונגולה בפניי במהלך שמיעת העדויות בתיק זה, הינה פרשה מזוויעה, בלתי נתפסת, שדומה כי לא הייתה כמוה במדינת ישראל".

"לא אובדן יכולת השיפוט המוסרי היה כאן, אלא אובדן עמוד השדרה המוסרי, בין בשל פחדנות, בין בשל התבטלות בפני אדם אחר, בין בשל היסחפות הולכת וגוברת למעשי התעללות בילדים רכים וחסרי ישע, ושאיבת הנאה מן השימוש בכוח כלפי החלש - תופעה שאינה זרה למצב האנושי", כתבה השופטת בן אור.

"ילדי משפחת ש' חוו על בשרם שיעור קשה ומכאיב, על התנהגותו של אדם המשיל מעצמו ביודעין מנגנוני בקורת, ונוהה אחר 'צדיק' או כל מנהיג אחר, מבלי ליתן לעצמו דין וחשבון על מעשיו, על אף שהוא מבין הבן היטב את טיבם. הנאשמים, שככל האדם נבראו בצלם, התעלמו מערכי מוסר יסודיים, המייחדים את האדם מברואים אחרים. משפשעו בכך, כה קצרה הייתה הדרך לפשיעה האכזרית שפשעו בילדים, שלא טעמו טעם חטא. מתן פטור מאחריות פלילית בנסיבות אלה כמוהו כאמירה 'מותר האדם מן הבהמה אין'".

לפני כשבוע וחצי גזר בית המשפט חמש שנות מאסר על אמם של הילדים, שהורשעה במסגרת הסדר טיעון בדרך מחדל, בכך שלא מנעה מחן ואנשיו לפגוע בילדיה. במקור היא הואשמה בהתעללות בילדיה יחס עם חסידיו של חן. לאחר שחתמה על הסדר הטיעון היא העידה נגד חן ונגד חסידיו.

פרשת החשדות החמורים נגד אליאור חן נחשפה בחודש מרץ 2008. מיד עם חשיפת הפרשה הצליח חן להימלט לקנדה ומשם עבר לברזיל. במקביל להימלטות, עצרה המשטרה את אימן של הילדים וארבעה גברים נוספים. המשטרה הוציאה בחודש אפריל 2008 צו מעצר בינלאומי נגד חן, הוא הוסגר לישראל והוגש נגדו כתב אישום חמור, בנוסף ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להאריך את מעצרו של חן עד תום ההליכים נגדו.

פרקליטו של חן, עו"ד אריאל עטרי, אמר לאחר ההרשעה הבוקר: "משפטו של חן רק החל ובכוונתנו לעשות הכל במהלך המשפט כדי להראות שחן מעולם לא פגע באיש, ובוודאי לא בילדים בפרשה כאובה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully