וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואנונו ביקש לרצות עונש במז' י-ם - וייכלא

11.5.2010 / 21:03

בית המשפט העליון קבע כי מרגל האטום מרדכי ואנונו ייכנס בעוד שבועיים לכלא, וזאת לאחר שסירב לבצע עבודות שירות שנגזרו עליו במערב ירושלים. הפרקליטות: "הוא ביזה והפר כל צו בעניינו"

בית המשפט העליון קבע בתחילת השבוע כי מרגל האטום מרדכי ואנונו ירצה במאסר בפועל את שלושת חודשי עבודות השירות שנגזרו עליו על ידי בית המשפט המחוזי בעיר. זאת לאחר שסירב לבצע עבודות שירות במערב ירושלים. עונש עבודות השירות נגזר על ואנונו לאחר שהפר צווי אלוף שאסרו עליו לדבר עם אזרחים זרים. בחודש דצמבר ערער פרקליטו עו"ד אביגדור פלדמן לעליון וטען שמרשו לא מוכן לבצע את עבודות השירות במערב ירושלים כי הוא חושש מפני אלימות והתנכלות.

ואנונו מצדו, ביקש מבית המשפט לבצע את עבודות השירות במזרח ירושלים, אך לטענתו, בשירות המבחן אמרו לו שאפשר לעשות את עבודות השירות "רק במדינת ישראל". בפני השופטים הוצג תצהיר שבו נאמר שחששו של ואנונו נשקל בכובד ראש ונלקח בחשבון, יחד עם כל הגורמים האחרים, אולם לבסוף הוחלט לשלוח אותו למערב העיר. ואנונו כאמור סירב ולכן החליט בית המשפט העליון לשלוח אותו לכלא. ריצוי עונשו יחל בעוד שבועיים.

"בנסיבות אלו לא נותר לנו אלא להורות על כך שהמבקש יישא בעונש שהושת עליו במתקן כליאה", כתבו בהחלטתם השופטים אדמונד לוי, עדנה ארבל ואסתר חיות.

מהפרקליטות נמסר בתגובה להחלטת בית המשפט כי "ביהמ"ש בדק כל אפשרות על מנת להימנע מהטלת עונש מאסר נוסף על ואנונו שריצה כבר 18 שנות מאסר בגין עבירות ריגול ובגידה. בסופו של דבר לא נותרה ברירה משום שואנונו ביזה והפר כל צו בעניינו, זאת גם לאחר שהצווים נבחנו ע"י ביהמ"ש העליון בשלושה הרכבים שונים ונמצאו סבירים ומידתיים".

עוד נמסר בתגובת הפרקליטות כי "לביהמ"ש הוצג המידע שבידי ואנונו, ואותו טרם פרסם וביהמ"ש השתכנע שהמידע רלוונטי וגילויו מסכן את ביטחון המדינה גם היום 24 שנים אחרי שנעצר ואנונו. כן השתכנע ביהמ"ש שואנונו מתכוון לפרסם את המידע ברגע שיוכל לעשות זאת. בנסיבות אלה הפרות הצווים על ידו מסכנות את ביטחון המדינה ולכן מערכת האכיפה לא תוכל להתעלם מהפרות כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully