וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לשפעת העופות: 2 מקרים התגלו בעין גדי

רמי שני ואריאל נוי

6.5.2010 / 14:13

בדיקות שנערכו בגופותיהן של שני עופות אמו בקיבוץ העלו כי הם לקו בשפעת העופות. בשלב זה לא ברור האם השפעת היא מזן המסוכן לבני אדם. שאר העופות בפינת החי יושמדו

שני עופות מתים מסוג אמו מתו לאחר שלקו בשפעת העופות בפינת החי של קיבוץ עין גדי. השפעת התגלתה בעקבות בדיקת שני עופות שנמצאו מתים, ואותר בהם זן של מחלה מסוג H5. עם זאת, השירות הווטרינרי של משרד החקלאות הבהיר היום (חמישי) שלא ניתן עדיין לקבוע אם מדובר בזן שפעת עופות אלים (H5N) העלול לפגוע גם בבני אדם, או בזן אחר. בשירות מעריכים, כי המחלה נישאה אל פינת החי של הקיבוץ באמצעות עופות נודדים.

אנשי השירות החלו לבצע פעולות למניעת התפשטות המחלה. יצוין, כי משק העופות הקרוב נמצא במרחק של 12.5 קילומטרים וכי יבוצעו בו בדיקות מעבדתיות כדי לשלול אפשרות שהמחלה הגיעה גם לשם. אנשי השירות החלו בפעולות להשמדת העופות בפינת החי של הקיבוץ. ככל הידוע, מדובר בהתפרצות נקודתית של המחלה. בפינת החי ישנם מעט בעלי כנף. ההערכה היא שמספרם אינו עולה על 20, בהם טווסים ותוכים. מהקיבוץ נמסר, כי מראשית השבוע, לאחר מות שני עופות האמו, לא נצפתה תמותה במקום.

בישראל זכורות שלוש התפרצויות של המגפה בעשור הנוכחי. הראשונה היתה בחורף של שנת 2006, ובגלל ההתפרצות, הושמדו מאות אלפי עופות בלולים בנגב וביישובים בפרוזדור ירושלים. שנה לאחר מכן התגלתה המחלה בלול בגן ילדים בבנימינה, וב-2008 היא התגלתה בחוות לולים בקיבוץ עין שמר. במקרים אלו, נעשתה השמדה מבוקרת, מצומצמת הרבה יותר מההתפרצות שהיתה ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully