וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: סחט נערות חוסות והפך אותן לזונות

איילה חננאל

6.5.2010 / 12:36

צעיר בן 25 נעצר בחשד שנהג לאסוף נערות שנמלטו מהרשויות, לספק להן סמים ולאלץ אותן לעבוד בזנות בדירה שאליה פלש בשכונת פלורנטין בתל אביב

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידיאו: יאיר דניאל)

פרשה חמורה של שידול לזנות הותרה היום (חמישי) לפרסום. שי ארביב, צעיר בן 25 מתל אביב, נעצר לפני כשבוע בחשד ששידל נערות חוסות לזנות ולביצוע אקטים מיניים של סאדו-מאזו. בנוסף, חושדים במשטרה כי ארביב נהג לתת לנערות סמים מכל הסוגים ולאחר שהתמכרו - דרש מהן לעבוד בזנות כדי לממן את הסמים. לפי החשד, ארביב פלש לדירה בשכונת פלורנטין שבתל אביב והפך אותה לבית זונות בה שידל לזנות את חברותיה של נערה בת 17 שהתגוררה לידו.

מחקירת משטרת מרחב יפתח עולה כי ארביב סרסר תשע נערות חוסות בגילאי 15-16 באמצעות מודעות באתרי אינטרנט והפצת כרטיסי ביקור שעליהם היה רשום: "רוצה שאהיה המלכה שלך?". הטלפון שמסר כדי ל"תאם" את הפגישות היה של הנערה שהתגוררה לידו, ובכך הוא הפך אותה ל"מאדם" של בית הזונות.

הנערות אותן סרסר היו נערות במצוקה, ולפי החשד כאשר הן ביקשו ממנו שיחדל ממעשיו, הוא נהג לאיים עליהן שיסגיר אותן לרשויות הרווחה. המשטרה חושדת כי הוא אילץ אותן לקיים יחסי מין עם יותר מגבר אחד ליום ואף עם שני גברים במקביל וכן לקיים אקטים מיניים של סאדו מאזו. בחיפוש בדירתו נמצאו שוט ואזיקים. לפי החשד, באחד המקרים הוא אף לקח את אחת הנערות לתחנה המרכזית הישנה וסרסר אותה ברחוב ללקוחות שעברו ברחוב. במקרה אחר ארביב חשוד כי לאחר שיצא לבילוי במועדון עם אחת מהנערות, הוא ביקש ממנה שתשדל נער שפגשו שם שיחזור עמם לדירה. לפי החשד, לאחר שהנער הסכים - הוא ביצע בו מעשה מגונה.

"דרוש בדק בית"

מעצרו של ארביב הוארך עד יום שני, ובמשטרה חושדים כי מפעל הזונות הקטינות שניהל פעל בדירתו במשך שנה וכי הלקוחות שילמו כשלוש מאות שקלים על האקטים. סנ"צ מירי פלד ראש אגף החקירות והמודיעין במרחב יפתח אמרה כי "מדובר בחקירה שהחלה לפני מספר חודשם עקב מידע מודיעני אשר במהלכה עלה חשד כי החשוד ניצל נערות, חלקן חוסות ונתן להם סמים. מדובר בפרשה קשה בה נוצלו בנות אשר חיפשו מקום לישון, מיטה חמה ומצאו עצמם נאלצות להעניק שירותי זנות על מנת לממן כלכלית את החשוד, מובטל בעל עבר פלילי בעבירות רכוש".

במשרד הרווחה טוענים כי בחודש מרץ העבירו דיווח למשטרה אודות הנערות. גורמים במשטרה מסרו, כי "מדובר בנערות חוסות בהגדרה רשמית ולא ייתכן שנערות המוכרות ע"י משרד הרווחה ומועסקות בזנות ואיש מגורמי הרווחה לא מתערב, לא קיבלנו מהם שום דיווח ומדובר בעבודת חשיפה שלנו, כאשר הדיווח ממשרד הרווחה הגיע חודש וחצי לאחר פתיחת החקירה וכשזו הייתה כבר בעיצומה. החשוד פיתה את הנערות האלה בסמים וניצל את מצוקתן ומצבן הנפשי".

משרד הרווחה אמרו בתגובה כי כחודשיים טרם הפשיטה המשטרתית על הדירה ומעצר החשודים קיבלה המשטרה ממשרד הרווחה ורשויות הרווחה בתל אביב, מידע מפורט ודיווח מדוייק הנוגע לזהותם של חלק מהקטינים השוהים בדירה, כתובת הדירה וכן מספרי טלפון שניתן לאתרם. לאחר מכן, כך נמסר, גורמי הרווחה ממשרד הרווחה ומעיריית תל אביב, פנו פעמים נוספות למשטרה באופן רצוף , עם פרטים מדויקים עוד יותר והפנייה לאנשים שמוכנים למסור עדות בעניין, במטרה לאתר מוקדם ככל שניתן את בני הנוער המעורבים בפרשה ולאפשר להם לקבל טיפול מיידי כנדרש.

הם הוסיפו כי חלק מהנערות אשר אותרו בדירה, מטופלות כיום על ידי עיריית תל אביב יפו, במסגרות הרווחה השונות בקהילה וכי שתיים מהן נמצאות כיום בסידור חוץ ביתי (מסגרות של משרד הרווחה). יודגש, רק אחת מהנערות שאותרו בדירה, היא נערה אשר שהתה במסגרת של פנימייה באחריות משרד הרווחה. יתר הבנות שאותרו לא היו במסגרות פנימייה שבאחריות משרד הרווחה.

חברת הכנסת אורית זוארץ (קדימה), יו"ר ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים בכנסת, אמרה בתגובה לפרשה כי "לא ייתכן שפחות משבוע ימים לאחר השתתפות השר לביטחון הפנים בישיבת הוועדה אליה הוזמן, על מנת לדווח על טיפול משרדו ומשטרת ישראל במיגור תופעת קורבנות הסחר בנשים בחצי השנה האחרונה, מתפרסמת פרשייה כה חמורה ומזעזעת של סרסור קטינות באמצעות רשת האינטרנט. אני קוראת לשר לביטחון הפנים לעשות בדק בית ולבחון מחדש את הנתונים שהוצגו בוועדה, שהעידו על כך שקיימת הפחתה בתופעת הסחר בנשים בישראל כמו גם עלייה בפתיחת תיקים, משום שלא נראה כי יש בהם שיקוף של המציאות הקיימת בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully