וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר השיכון מודה: הבנייה בירושלים הוקפאה

פנחס וולף

5.5.2010 / 21:11

לדברי השר אטיאס, ועדת התכנון המחוזית שכפופה למשרד הפנים, לא דנה באחרונה בתוכניות לבנייה בעיר. משרד הפנים: "ממתינים לגיבוש נוהל בנושא"

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס (ש"ס), הודה היום (רביעי), כי למרות ההכחשות עד כה, הוקפאה למעשה הבנייה בירושלים. לדבריו, ועדת התכנון המחוזית, הכפופה למשרד הפנים, לא דנה בתוכניות לבנייה בעיר, שמשרד הבינוי והשיכון העביר לאישורה.

בתשובה להצעה לסדר של ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) תחת הכותרת "קידום התכנון והבנייה ביו"ש ובירושלים", אמר אטיאס כי, "משרד הבינוי והשיכון ומנהל מקרקעי ישראל מגישים את התוכניות לוועדות המחוזיות השונות. יש תוכניות שממשיכות בימים אלה ביהודה, בשומרון ובירושלים, גם המזרחית, שמתוקצבות על ידינו. חלקן הגדול לא עולה לדיון בכלל בוועדות המחוזיות. בפועל, שר הביטחון לא נותן יד לקדם את זה. לא דנים בזה, לא מאשרים על זה. אני לא יכול לאשר תוכניות גם אם אני רוצה. גם בירושלים (הכפופה לוועדה המחוזית של משרד הפנים – פ"ו) וגם במשרד הביטחון (האחראי על הבנייה בהתנחלויות – פ"ו), זו המציאות. לכן צריך להפנות את השאלות האלה למשרד הביטחון ומשרד הפנים, כי לא עצרנו תקציבים על התכנון, הוא נמשך ומוגש. וכרגע לא דנים בו. זו האמת".

עוד אמר אטיאס ש"השיווק האחרון שנעשה בירושלים היה בדצמבר. מאז לא שווקו יחידות דיור, ואני מקווה שנוכל לשווק בתקופה הקרובה. אני מעריך שבשנת 2010 נשווק בירושלים יחידות דיור. יש לנו אלפים של יחידות דיור מוכנות בתב"ע. משנת 2006 לא היה שיווק מאסיבי של מינהל מקרקעי ישראל בירושלים. אני מקווה, מאמין ומתפלל שבשנת 2010 נשווק אלפי יחידות דיור בירושלים".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה לדברי אטיאס כי, "שר הפנים הנחה את הוועדה המחוזית לשוב ולפעול כבעבר, תוך בחינה מדוקדקת של תוכניות בעלות השלכה תכנונית רחבות בעת השקה לאירועים מדיניים מיוחדים. הוועדה תפעל לצמצם את הפער שנוצר עד לגיבוש נוהל זה בעקבות ביקור סגן נשיא ארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully