וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: נקציב 4 חודשים לשיחות הקרבה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.5.2010 / 17:06

יו"ר הרשות הפלסטינית נועד עם מלך ירדן ונשיא מצרים, לקראת פתיחת המו"מ העקיף עם ישראל. לדבריו, במהלך השיחות יידונו סוגיות הסדר הקבע

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: עידן גוראל)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נועד היום (רביעי) בקהיר עם נשיא מצרים חוסני מובארק ובעמאן עם עבדאללה מלך ירדן ודן עם השניים במשא ומתן העקיף שאמור להיפתח היום בין ישראל לפלסטינים. בתום פגישתו עם המלך עבדאללה אמר אבו מאזן כי ביום שבת תיפגש הנהגת הרשות על מנת לתת את האישור הסופי לפתיחת המשא ומתן. "לאחר מכן נודיע לשליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל שאנו מוכנים לפתוח במגעים ולדון בסוגיות הסדר הקבע", הוסיף.

לדברי אבו מאזן, הפלסטינים מקציבים ארבעה חודשים למשא ומתן העקיף עם ישראל. "לאחר מכן נפנה שוב אל ועדת המעקב של הליגה הערבית כדי להתייעץ איתם על המשך הדרך. במהלך שיחות הקרבה בכוונתנו לדון בסוגיות הסדר הקבע. אין צורך להיכנס לפרטים", הוסיף. הוא שיבח עוד את התיאום "המלא" עם מדינות ערב בנושא זה ואמר כי לפלסטינים חשוב לעדכן את מדינות ערב במתרחש "ולשמוע את דעתם".

המלך עבדאללה אמר כי ירדן עומדת לצד העם הפלסטיני ולצד הרשות הפלסטינית "במאמציה להשיג את זכויות העם הפלסטיני, ובעיקר את הזכות להקמת מדינה עצמאית שתחיה בביטחון ובשלום לצד מדינת ישראל". אבו מאזן עדכן את עבדאללה ומובארק גם בביקוריו האחרונים בסין ובמספר מדינות ערביות. מובארק מנגד עדכן את אבו מאזן בתוצאות פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בתחילת השבוע.

בתוך כך, סקר פלסטיני שהתפרסם היום העלה כי 61% מהפלסטינים תומכים בחידוש המשא ומתן עם ישראל, בעוד ש-21% מתנגדים. בתשובה לשאלה האם הם תומכים באינתיפאדה שלישית נגד ישראל השיבו 72% שהם מתנגדים לכך ואילו 21% ענו שהם תומכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully