וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: סקאדים לחיזבאללה - הפרת היציבות

פנחס וולף

13.4.2010 / 17:13

שר הביטחון התייחס לפרסומים לפיהם סוריה מעבירה טילי סקאד לחיזבאללה בלבנון. "ההתעצמות שם נראית לנו הפרה בוטה של החלטות מועצת הביטחון"

שר הביטחון אהוד ברק, התייחס היום (שלישי) לפרסומים לפיהם סוריה מעבירה טילי סקאד לחיזבאללה בלבנון. במהלך ביקורו באגף משפחות והנצחה בתל השומר, לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל אמר ברק כי "אנחנו עוקבים אחרי מה שקורה בלבנון, ההתעצמות שם נראית לנו הפרה בוטה של החלטות מועצת הביטחון".

ברק הוסיף כי "מזמן אמרנו את דעתנו - אין לנו כוונות תוקפניות כלפי לבנון, ואנחנו ממליצים ומצפים מכולם לשמור על שקט, אך כפי שאמרנו, הכנסת מערכות שמפרות את האיזון מסכנות את היציבות והשקט".

אתמול פורסם בעיתון הכווייתי "א-ראי אל-עאם" כי סוריה העבירה באחרונה לחיזבאללה טילים בליסטיים מדגם סקאד. לדברי העיתון, ההחלטה התקבלה בעקבות העברת משאיות ועליהן סקאדים מסוריה, באישור המשטר, לידי אנשי חיזבאללה בלבנון. העיתון הסתמך על כתבו בוושינגטון, שמצטט מקורות אמריקאיים.

בדיווחים נאמר עוד, כי סוריה אימנה בקיץ אשתקד אנשי חיזבאללה, בתחומה, בהפעלת טילי סקאד וטילי נ"מ מתקדמים. לא נמסר במדויק באיזה סוג של סקאד מדובר. טילי סקאד בי מגיעים לטווח של כ-300 קילומטרים ומכסים את רוב שטח המדינה. טילים מדגם סקאד סי ודי מסוגלים לפגוע גם באילת.

לפי הפרסום, בעקבות החשיפה העבירה ישראל מסר עקיף לסוריה, באמצעות טורקיה וקטאר, שלפיו תפציץ מטרות בסוריה ובלבנון אם יועברו הטילים לחיזבאללה. דמשק התעלמה מן האיום ובאחרונה העבירה את הטילים.

כמו כן, דווח כי הממשל האמריקאי דחה "עד להודעה חדשה" את שיגורו לדמשק של השגריר החדש מטעם ארה"ב. לארה"ב אין שגריר בסוריה מאז 2005, והשגריר רוברט פורד היה אמור לקבל היום את אישור הסנאט למשימתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully