וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: חשפנו רשת ישראלית לסחר באיברים

קובי מנדל

7.4.2010 / 17:28

שישה ישראלים, בהם תא"ל במיל' ושני פרקליטים, נעצרו בחשד שהיו מעורבים בסחר באיברי אדם. לפי החשד, הרשת שבה הם היו חברים לכאורה, הציעה כסף לתורמים פוטנציאליים ורימתה רבים מהם. מעצרם הוארך בשישה ימים

בלשי מפלג ההונאה במחוז הצפוני של המשטרה עצרו אתמול (שלישי) שישה בני אדם, בהם תא"ל במילואים ושני עורכי דין, בחשד לחברות ברשת שסחרה באיברי אדם. מהמשטרה נמסר, כי צפויים מעצרים נוספים. בית המשפט השלום בנצרת האיך אחר התצהרים את מעצרם בשישה ימים.

השישה שנעצרו הם תא"ל במילואים מאיר זמיר בן 62 מראשון לציון – קצין המחזיק בעיטור גבורה, עורך הדין נתנאל מויאל בן 34 מאשקלון, עורך הדין אליהו רפאלי בן 77, קובי גלוב בן 34 מאור יהודה, שלומי ביטון בן 34 מאשקלון ויפית שוקרון בת 36 מרמלה.

המשטרה החלה בחקירה סמויה של הפרשה, אותה היא מגדירה כרחבת היקף, לפני מספר חודשים. זאת בעקבות תלונה של אישה בת 50 מנצרת שסיפרה כי נענתה למודעה במקומון בשפה הערבית בה הובטח לה תשלום של כ-100,000 דולר תמורת כליה, אך לא קיבלה את הכסף לאחר שכלייתה נקצרה. האישה סיפרה כי היתה שרויה במצוקה כלכלית קשה ולאחר שענתה למודעה במקומון הופנתה לבדיקות התאמה והוטסה לאחת ממדינות מזרח אירופה, שם נקצרה כלייתה.

לאחר תלונתה של האישה הוגשו בנושא תלונות נוספות, והחקירה הסמויה חשפה תעשייה שלמה של רשת סוחרי איברים אשר כללה סוחרי איברים, סוכני איברים, מתווכים למיניהם ועורכי דין. הרשת, לפי חקירת המשטרה, פועלת בכל רחבי הארץ זה מספר שנים ומפרסמת מודעות בחיפוש אחר איברים להשתלה.

הזקוקים להשתלה שילמו 120,000 דולר

מחקירת המשטרה עלה עוד כי סוחרי האיברים קיבלו לידיהם פרטים אודות מועמדים להשתלה והציעו להם את שירותיהם. תמורת ההשתלה נדרשו הנזקקים לשלם סכום של למעלה מ-120 אלף דולר. הרשת שילמה לתורמים כעשרה דולרים, אך חלק מהם רומו לפי החשד וקיבלו סכומים פחותים בהרבה או לא קיבלו תשלום כלל. התורמים נדרשו לחתום על חוזה המצהיר על הסכמתם והרשת הגישה תצהירים כוזבים בדבר קיומו של קשר משפחתי בין התורם למושתל – דבר אשר חובה להוכיחו במדינות בהן נהגו לבצע את ניתוחי ההשתלות.

התורמים הפוטנציאלים עברו בדיקות התאמה רפואיות וקוטלגו על ידי הרשת לפי סוגי דם והתאמות רפואיות אחרות. לאחר מכן הם הוטסו למדינות כגון אזיירבג'אן, הפיליפינים, ואקוודור שם עברו את הניתוח שבסופו חזרו ארצה ללא כל תיעוד רפואי, חלקם כשהם סובלים מסיבוכים רפואיים.

רב פקד אהרון גלאור, ראש מפלג ההונאות במחוז הצפוני הממונה על החקירה, מסר לוואלה! חדשות כי עד "כה הצטברו 4 תלונות אך להערכתו יש מתלוננים נוספים". כמו כן הוא ציין כי "מדי חודש מוטסים מישראל לפחות שישה בני אדם הזקוקים להשתלה במסגרת אותה התארגנות של סחר באיברי אדם הפועלת בישראל".

עדכון ראשון - 12:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully