וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: אירן בדרך להשגת נשק גרעיני

בראיון לעיתון ה"ניו יורק טיימס" אמר נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי "המסלול הנוכחי בו נמצאת אירן יספק להם יכולות גרעיניות"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה יחשוף היום (שלישי) את מדיניותה החדשה של ארצות הברית בנוגע לגרעין. בראיון לעיתון האמריקאי ה"ניו יורק טיימס" אמר אובמה כי המדיניות החדשה תצמצם בצורה ניכרת את התנאים בהם ארצות הברית תשתמש בנשק גרעיני גם למטרות הגנה עצמית. עם זאת הבהיר הנשיא האמריקאי כי הגבלות אלה לא יהיו תקפות לגבי ההתמודדות מול אירן וצפון קוריאה אשר הפרו את האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני או התנערו ממנו כליל.

אובמה תיאר את המדיניות שלו כחלק ממאמץ רחב יותר לקדם את העולם למצב בו נשק גרעיני יהיה דבר שעבר זמנו וליצור תמריצים למדינות לוותר על שאיפותיהן הגרעיניות. לדוגמא, לפי האסטרטגיה החדשה ארצות הברית לא תפתח נשק גרעיני חדש- דבר אשר עומד בניגוד לעמדה המקורית של שר ההגנה האמריקאי.

כחלק מהמדיניות החדשה, ארצות הברית מתחייבת באופן מפורש לא להשתמש בנשק גרעיני נגד מדיניות להן אין נשק שכזה ואשר מצייתות לאמנת אי הפצת הנשק הגרעיני וזאת אפילו אם הן יתקפו את ארצות הברית בנשק כימי או ביולוגי.

"פועל להטלת סנקציות בעלות שיניים"

עם זאת גורמים בבית הלבן אמרו כי האסטרטגיה החדשה כוללת את האופציה לשקול מחדש שימוש בנשק גרעיני כתגובה להתקפה ביולוגית במידה וההתפתחות של נשק זה תגיע לרמה אשר תהפוך את ארצות הברית לפגיעה למתקפה הרסנית.

כשנשאל לגבי אירן אמר נשיא ארצות הברית כי הוא משוכנע ש"המסלול הנוכחי בו היא נמצאת יספק להם יכולות גרעיניות", אך לא סיפק לוח זמנים בו לדעתו הדבר יקרה. הוא לא ענה לשאלה האם הוא שותף לדעתה של ישראל לפיה "אירן בעלת יכולות גרעיניות" היא מסוכנת בדיוק כאילו היה ברשותה נשק גרעיני. הוא הוסיף כי לדעתו "לקהילה הבינלאומית ברור ההבדל בין שאיפה לאנרגיה גרעינית אזרחית למטרות שלום לעומת התחמשות בנשק גרעיני".

אובמה אמר שהוא רוצה שהאו"ם יטיל על אירן סנקציות "בעלות שיניים" אך לא "סנקציות משתקות" כפי שאמרה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון. הוא הוסיף כי ארצות הברית "לא נאיבית ואינה חושבת שסנקציות ישנו באופן אוטומטי את ההתנהגות של אירן".

((עדכון ראשון: 5:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully