וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי יותם פלדמן שוחרר ממעצר במצרים

21.3.2010 / 23:04

שלטונות מצרים נענו לבקשת ישראל ושחררו את העיתונאי, שנעצר בשבוע שעבר במהלך תחקיר שהכין על המסתננים. אלי ישי, שפעל לשחרורו: "המצרים התנהלו באצילות מופתית"

העיתונאי הישראלי יותם פלדמן שוחרר הערב (ראשון) ממעצרו במצרים. פלדמן נעצר בשבוע שעבר כשניסה לתעד הסתננות לישראל במסגרת כתבת תחקיר עבור ערוץ 10. במהלך השבוע התקיימו מגעים דיפלומטיים אינטנסיביים כדי להביא לשחרורו.

שר הפנים אלי ישי עירב כבר ביום רביעי את שר המודיעין המצרי עומר סולימאן בפרשה. במהלך יום רביעי התנהלו שתי שיחות טלפון בין השר ישי ואביו של יותם, עורך הדין אביגדור פלדמן, לבין סולימאן. ישי הדגיש שמדובר במעשה שטות והסביר את החשיבות של שחרור שבויים. "הדבר חשוב גם לרב עובדיה יוסף", אמר לסולימאן, והוסיף כי הוא "מוכן לבוא למצרים להביא איתי את הילד". סולימאן השיב לישי כי הוא יטפל בפרשה.

בינתיים, הועבר פלדמן ממתקן צבאי באל עריש למתקן כליאה אזרחי, ככל הנראה בקהיר. היום בצהרים התקיימה שיחת טלפון נוספת בין ישי ועורך הדין פלדמן לבין סולימאן, כדי להודות לשר המצרי על פעולתו לשחרור העיתונאי. לאחר שנודע על הכוונה לשחררו, נרכש עבורו כרטיס טיסה מקהיר לנמל התעופה בן גוריון. בשיחה עם עו"ד פלדמן, שיבח ישי את המצרים ואמר כי "המצרים התנהלו באצילות מופתית".

העיתונאי יותם פלדמן נעצר בשבוע שעבר על ידי כוחות הביטחון המצריים כשניסה להסתנן מסיני לישראל ביחד עם מהגר מגאנה. על פי הדיווח, פלדמן, בן 30, בנו של עורך הדין אביגדור פלדמן, עשה כתבת תחקיר על ההסתננויות ממצרים לישראל, נפצע בידו הימנית מגדר התיל והועבר להמשך טיפול בבית החולים ברפיח המצרית.

מספר גורמים פעלו במקביל על מנת להביא לשחרורו של פלדמן, והיה חשש כי הוא יועמד לדין צבאי במדינה. בשבוע שעבר מסר גורם מצרי בכיר לכלי תקשורת במצרים כי בתום חקירתו של פלדמן על ידי התביעה הצבאית בצפון סיני הוא צפוי להשתחרר ממעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully