וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סנע: "יש בצה"ל רוצחים כמו נתן זאדה"

ניר יהב ופנחס וולף

21.3.2010 / 14:48

לדברי הח"כ, החיילים יכלו להימנע מהריגת שני הפלסטינים סמוך למחסום עוורתא וכינה את המעשה רצח. "יש להילחם בתרבות השקרים והטיוח בקרב הצבא"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אילן שניג)

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) האשים את חיילי צה"ל ברצח בדם קר בתקרית שאירעה בסמוך למחסום עוורתא, במהלכו הם ירו למוות בשני פלסטינים. "הגרסה של צה"ל מופרכת", אמר. "החיילים יכלו לנטרל את הסכנה ללא הרג". לדבריו, "בקרב החיילים יש רוצחים מסוג עדן נתן-זאדה וברוך גולדשטיין הנהנים מגיבוי של המערכת הצבאית". הוא קרא עוד לרמטכ"ל לחקור אירועים עם תום "ולשים קץ לתופעת הגרסאות האוטומטיות והמוכנות מראש, וכן להילחם בתרבות השקרים והטיוח בקרב הצבא".

בנגד, ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה לניסיון הפיגוע כי "אין ספק שגל הטרור ההולך ומתגבר הוא תוצר של הרוח הגבית האמריקאית, תגובות הערבים והעובדה שממשלת ישראל נכנעת ללחץ האמריקאי ומעבירה יותר ויותר סמכויות ביטחוניות לידי הרשות הפלסטינית". אלדד אמר כי "על ממשלת ישראל להודיע כי היא מחזירה את המחסומים שהוסרו ומשעה את כל המחוות שנועדו לרצות את אובמה על חשבון ביטחונם של חיילים ואזרחים יהודים ביהודה ושומרון".

ועד מתיישבי השומרון התייחס לניסיון הפיגוע ומסר בתגובה כי "בכל פעם שממשלת ישראל מפגינה חולשה, הרצחנות הערבית גוברת. הערבים מתרגמים את נמיכות הקומה של נתניהו כהזמנה לפעילות טרור".

חיילים מגזרת שומרון ירו בצהריים למוות בשני פלסטינים סמוך לעמדת בידוק בעוורתא, דרומית לשכם. מצה"ל נמסר כי במהלך סיור שגרתי שביצע כוח צה"ל, השניים ניסו לדקור חייל שמוצב במקום ובעקבות כך פתח לעברם כוח צה"ל בירי. עוד נמסר מצה"ל כי נסיבות האירוע נבדקות. מקורות פלסטינים דיווחו כי שמות ההרוגים הם מוחמד וסאלח קוואריק, קרובי משפחה בני 19 מכפר עוורתא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully