וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "הבנייה בירושלים - מסר שלילי"

בשיחה טלפונית נזפה מזכירת המדינה האמריקאית בראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות ההכרזה על בניית 1,600 יחידות דיור במזרח ירושלים. "פגעתם באינטרס האמריקאי"

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון נזפה הערב (שישי) בראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הכרזת ישראל על הקמת עוד 1,600 יחידות דיור במזרח ירושלים. בשיחה טלפונית עם נתניהו אמרה קלינטון כי "הצעד שלח מסר שלילי ביותר בנוגע לקשרים שבין ישראל לארה"ב".

קלינטון הוסיפה כי ההכרזה על בנייה נוספת במזרח ירושלים עומדת בניגוד גמור לרוח הביקור של סגן הנשיא ג'ו ביידן בישראל. "הפעולה חותרת תחת האמון האמריקאי בתהליך השלום ותחת האינטרסים האמריקאים.

מוקדם יותר הערב אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי המשא ומתן העקיף עם ישראל היה אמור להתחדש באופן מיידי אולם הצעדים האחרונים שנקטה ישראל בנוגע לבנייה בהתנחלויות טרפדו זאת". אבו מאזן אמר את הדברים לאחר פגישתו בתוניסיה עם הנשיא זיין אל-עאבדין בן עלי. הוא הוסיף וסיפר כי דן עם עמיתו התוניסאי בצורך בגיבוש עמדה אחידה בנוגע להחלטה הישראלית לבנות 1,600 יחידות דיור במזרח ירושלים.

גם ביידן גינה במהלך ביקורו את החלטת ישראל. במסיבת עיתונאים משותפת לו וליו"ר הרשות הפלסטינית אמר ביידן כי "הצעד הישראלי עלול למוטט את האמון עם הפלסטינים לקראת חידוש המשא ומתן העקיף". הוא אמר עוד כי אין חלופה לפתרון שתי המדינות לשני עמים "בכל הסכם שלום שיושג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully