וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"5 נשים השתתפו בחיסול שארך 20 דקות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.2.2010 / 19:40

משטרת דובאי חשפה כי בחיסול השתתפו 15 אנשים נוספים בנוסף לחשודים שנחשפו בעבר. לחשודים היו חשבונות באותו הבנק והם החזיקו בדרכונים אוסטרליים, איריים, בריטיים וצרפתיים. צפו בתיעוד החשודים הנוספים

רויטרס

(צילום: רויטרס, אל ג'זירה קריינות: אילן שניג)

משטרת דובאי חושפת פרטים חדשים על פרשת חיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי לפני כחודש. המשטרה טענה היום (רביעי) כי זיהתה 15 חשודים נוספים בהתנקשות בנוסף לאלו שחשפה לפני כשבועיים. על פי המשטרה, מתוך 15 החשודים החדשים זוהו חמש נשים. בנוסף, שלושה מתוכם היו בעלי אזרחות אוסטרלית, שלושה היו בעלי אזרחות אירית, שלושה בעלי אזרחות צרפתית ושישה היו בעלי אזרחות בריטית.

המשטרה בדובאי מסרה עוד כי חברי חוליית החיסול הגיעו משש ערים אירופאיות שונות ומהונג קונג. עוד נמסר כי פעולת החיסול נמשכה 20 דקות בלבד ולאחריה עזבו חברי חוליית החיסול את דובאי למספר ערים שונות. בנוסף נמסר כי ארבעה מתוך חברי החוליה ביקרו בדובאי כבר בעבר. בנוסף דיווחה המשטרה המקומית כי 14 מתוך 15 החשודים השתמשו בכרטיסי אשראי שהונפקו בבנק האמריקאי MetaBank.

אתמול דיווחה משטרת דובאי כי היא זיהתה ארבעה חשודים נוספים בהתנקשות של בכיר החמאס מחמוד אל-מבחוח. על פי מקורות בדובאי, שניים מהחשודים נשאו דרכונים בריטיים ושניים איריים. בסך הכל ישנם 26 חשודים במעורבות בחיסולו של אל-מבחוח.

משטרת דובאי מסרה כי שמותיהם של אלו שהחזיקו בדרכונים בריטים הם מארק דניאל סקלר, רון אלן קנון, דניאל מרק שנור, פיליפ קר, סטפן קית' דרק ואישה בשם גבריאלה ברני. שמות אלו שנשאו דרכונים איריים: צ'סטר אלפי ושתי נשים בשם אווי ברינטון ואנה קלסבי. עוד נמסר כי שמותיהם של אלו שנשאו דרכונים צרפתיים הם אריק רסניו, דיוויד ברנר לבייר ואישה בשם מלאני הרד. באשר לאוסטרלים, אלו שמותיהם: אדם מרקוס קורמן, דניאל ג'ושוע ברוס ואישה בשם ניקול סנדרה מקבי.

אישה ישראלית העונה לשם דניאל ברוס סיפרה לוואלה! חדשות כי היא "לא קשורה לחיסול" וכלל לא היתה בדובאי. בנה הוסיף כי כלי תקשורת רבים מתקשרים אליהם בשאלות אך אין להם שום קשר לכך.

מחקירת משטרת דובאי עולה כי הערים שמהן הגיעו לדובאי חברי צוות המחסלים הן פריז, פרנקפורט, רומא, מילאן, דיסלדורף וציריך וכן מהונג קונג. "כל זאת במטרה לגרום לבלבול והטעייה, ולחמוק ממעקב אחר תנועותיהם", נמסר. עוד דווח כי טרם מועד החיסול הגיעו לדובאי ארבעה מחברי החוליה: גבריאלה ברני הגיעה מדיסלדורף, סנדרה מקבי מהונג קונג, ואילו רוי אלן קנון ומארק סקלר הגיעו שניהם ממילאן. שניים מאלו שנשאו דרכונים אוסטרלים, ניקול סנדרה מקבי ואדם מרקוס, שטו מדובאי לאירן.

צוות אחר שמנה שמונה אנשים הגיע לדובאי שבוע לפני החיסול, רובם הגיעו משוויץ. במקביל הגיעו לדובאי שישה חברי צוות החיסול מרומא. מפריז הגיעו שניים ומגרמניה עוד שישה.

עדכון ראשון: 14:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully