וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובאי: החיסול בוצע על ידי המוסד

המשטרה בדובאי הודיעה שהיא שוקלת למשוך את צווי המעצר הבינלאומיים שפרסמה לחשודים בחיסול מחמוד אל-מבחוח. מפקד המשטרה בדובאי: "100% שהמוסד עומד מאחורי החיסול. יהיה זה בלתי אפשרי לעצור את הרוצחים אם הם יימצאו בישראל"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: ענת ברק, קרדיט: אילן שניג)

משטרת דובאי שוקלת למשוך את צווי המעצר הבינלאומיים נגד החשודים בחיסול בכיר החמאס מוחמד אל מבחוח לאחר שהגיעו למסקנה כי המוסד היה מעורב באירוע. בראיון שהתפרסם הלילה (חמישי) בעיתון "גאלף ניוז", היוצא לאור באיחוד האמירויות, אמר מפקד משטרת דובאי הגנרל דאחי חלפאן תמים כי "יהיה זה כמעט בלתי אפשרי לעצור את הרוצחים אם הם יימצאו בישראל. כל הפרטים מעידים על מעורבות המוסד". תמים הוסיף כי "מהחקירה שניהלנו עולה שהמוסד מעורב ברצח אל-מבחוח. אנו מעריכים ב-99 אחוזים שהמוסד עומד מאחורי החיסול, אם לא 100 אחוזים שאכן מדובר במוסד". מפקד משטרת דובאי ציין בראיון לעיתון "אל-איתיחאד" כי אל-מבחוח ביקר בעבר מספר פעמים בדובאי והוא נכנס תחת השם "מחמוד עבד א-ראוף מוחמד".

עד כה לא הוציאו החוקרים בדובאי מכלל אפשרות שהמוסד הוא זה שעמד מאחורי החיסול אך הם חקרו גם כיוונים נוספים. נראה שכעת במשטרת דובאי השתנה הטון והחיצים מופנים בגלוי לעבר סוכנות הביון הישראלית. גורם במשטרת דובאי מסר לאחרונה לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" כי "אם יסתבר שהמוסד עומד מאחורי חיסולו של אל-מבחוח, ראש הממשלה בנימין נתניהו יוגדר כ"מבוקש" על ידי שלטונות דובאי, לאור העובדה שאישר את החיסול". על פי דיווחים זרים החיסול מיוחס ליחידת כידון שבמוסד והוא עשוי להיחשב כפעולה מוצלחת מכיוון שהחיסול אכן הסתיים במותו של מבחוח, או כפאשלה של הארגון זאת לאחר שהמחסלים נחשפו ונעשה שימוש בדרכונים בריטיים ואיריים ובזהויות של ישראלים.

החשודים בחיסול אל מבחוח. Dubai Ruler's Media Office, AP
אם אכן המוסד מעורב יהיה זה בלתי אפשרי לעצור את החשודים/AP, Dubai Ruler's Media Office

שר החוץ של אירלנד, מייקל מרטין, אמר היום כי אחד משלושת האזרחים האיריים שנעשה שימוש בזהותם בחיסול, מעולם לא ביקר בישראל. לדעתו פרטי האזרחים נגנבו באופן רנדומלי, אך הוסיף כי נמשכים הבירורים בנושא. "ביקשנו מהשגריר הישראלי להגיע לבירור משום שיש הרבה ספקולציות והרבה מידע" אמר בראיון לרדיו הממלכתי. "אנו משקיעים המון באבטחת הדרכונים האיריים, ואירוע שכזה מסכן את ביטחון אזרחינו. אנו לוקחים זאת ברצינות רבה".

מקורב לראש המוסד מאיר דגן אמר היום (חמישי) לסוכנות הידיעות רויטרס כי "ראש המוסד מאיר דגן לא רואה כל סיבה להתפטר מתפקידו בעקבות פרשת השימוש בזהויות אזרחים ישראלים של צוות החיסול בדובאי, ולראש הממשלה בנימין נתניהו אין כל כוונה לפטר אותו".

לאחר חשיפת הזהויות התבטאו מספר גורמים ישראלים בצורך של דגן להתפטר, כמו שעשה דני יתום לאחר ניסיון החיסול הכושל בחאלד משעל בירדן בשנת 1997. אך מקורבו של דגן, שביקש להישאר בעילום שם, אמר כי "לדגן אין כל כוונה לעזוב את תפקידו לפני תום כהונתו".

לדבריו, "התפטרות משמעה לקיחת אחריות על החיסול בדובאי. הוא הוסיף כי הישגיו של דגן במבצעים נגד חמאס, סוריה, חיזבאללה ואירן, מאפילות על כל מחשבה שתהיה לנתניהו לפטרו. יש כאן עניין של סדרי עדיפות לאומית".

בתוך כך הודיעה אתמול בריטניה כי תזמן את שגריר ישראל בלונדון, רון פרושאור, לשיחת בירור, בעקבות השימוש בשישה דרכונים בריטיים על ידי צוות החיסול של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי גם שגריר ישראל באירלנד, ציון אברוני, זומן לשיחת בירור על רקע פרשת החיסול של מחמוד אל-מבחוח. על פי הדיווח ב"גרדיאן", בריטניה כבר פנתה לישראל בדרישה לקבל הסברים על השימוש בדרכונים. השגריר זומן למשרד החוץ הבריטי מחר, כדי "לחלוק מידע" על הזהויות הגנובות של הישראלים בעלי האזרחות הבריטית המתגוררים בישראל. בריטניה גם הודיעה כי תספק תמיכה ככל שיידרש לאזרחיה החיים בישראל שזהותם נגנבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully