וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט יצית מלחמה חדשה באיי פוקלנד?

טליה שחר

17.2.2010 / 12:29

28 לאחר המלחמה על האיים בדרום האוקינוס האטלנטי, מחריפה המתיחות בין ארגנטינה לבריטניה: בעקבות כוונת הבריטים לבצע קידוחים באזור ולנצל את מאגרי הנפט, הטילה בואנוס איירס פיקוח על כלי השיט שמעוניינים להיכנס לאיים

ארגנטינה הודיעה כי היא משתלטת על מעבר כלי שיט בין חופיה לאיי פוקלנד, צעד שיאפשר לה לחסום את הגישה לאי. נשיאת ארגנטינה, כריסטינה קירשנר, חתמה אתמול (שלישי) על צו המורה לכל כלי השיט המבקש להגיע לאי דרך המעבר הימי של ארגנטינה להוציא אישור מעבר. ההוראה עלולה להחריף את המחלוקת על השליטה על מאגרי הנפט שלחופי איי פוקלנד.

ארגנטינה עדיין טוענת לריבונות על האיים, שנמצאים בשליטה בריטית - 28 שנה אחרי הקונפליקט הצבאי בין שתי המדינות. כשהתגלה מצבור נפט ענק לחופי פוקלנד, עלתה שוב המתיחות בין בואנוס איירס ללונדון.

בתחילת החודש ארגנטינה מחתה על כוונת בריטניה להתחיל לקדוח באזור בחודשים הקרובים. הודעת קירשנר על הקשחת תנאי השיט פירושה שליטה על כל האוניות שמגעות לאיזור, כולל אסדות נפט. בכך מנסה ארגנטינה למנוע מחברות בריטיות לנצל את מה שמוערך כמאגר נפט עצום.

לדברי "הטיימס" הלונדוני, ארגנטינה כועסת על סירובה של בריטניה להפסיק את הקידוחים נוכח טענות הריבונות שלה. בשבוע שעבר היא עצרה אונייה בשם ת'ור לידר בטענה שהיא מובילה באופן לא חוקי צינורות לפוקלנד.

שר החוץ הארגנטינאי חורחה טאינה אף הבטיח כי ארצו תנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להגן על תביעתה לריבונות על האי, ואיים להתלונן על בריטניה באו"ם. משרד החוץ הבריטי מסר ל-BBC כי הצו החדש לא ישפיע על השיט באזור, וכי ארגנטינה ובריטניה ישתפו פעולה בנושאים הקשורים לדרום האוקיינוס האטלנטי, היכן שאיי פוקלנד נמצאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully